به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا عصر یکشنبه در جُنگ شادی گرامیداشت چهلمین بهار آزادی در مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران سنندج که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: تلاش می شود در زمینه اشتغالزایی، زیرساخت ها، حمل و نقل و طرح های بزرگ تولیدی قدم های خوبی برداشته شود.
وی افزود: دعوت وزرا و معاونان رئیس جمهور به استان برای آشنایی آنان با وضعیت کردستان و حل چالش های آن با کمک مسئولان ارشد کشور از کارهای انجام یافته در یک سال و نیم گذشته در این استان است.
استاندار کردستان به جشن های چهل سالگی انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین رویکرد در این جشن ها، ایجاد خاطره ای خوب برای مردم و مشارکت گسترده آنان در برنامه های دهه فجر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این آیین با بیان اینکه این استان از لحاظ منابع طبیعی و انسانی غنی است، اظهار داشت: هرچند کردستان هنوز از لحاظ توسعه یافتگی عقب هست اما در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
برهان صلواتی افزود: توسعه شهرک های صنعتی، تخصیص آب های کردستان به دشت های شرقی، ایجاد 100 هزار هکتار باغ و استغالزایی قابل قبول از جمله کارهایی است که در چند سال اخیر صورت گرفته است.
وی، نگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نسبت به کردستان فرابخشی عنوان کرد و یادآور شد: امسال از مجموع 35 میلیارد ریالی اعتبارات عمرانی این وزارتخانه، هفت میلیارد ریال معادل 20 درصد اعتبارات به این استان اختصاص یافت.
به گزارش ایرنا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه برای افتتاح طرح توسعه شرکت تعاونی 163 پخت آسفالت و ساختمان اداری انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان سنندج به کردستان سفر کرده است.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع مساحت دارای یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر جمعیت بوده و براساس اعلام منابع رسمی نرخ بیکاری در استان 11،3 درصد است.
این استان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
7355 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.