به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد حسین رجبی عصر یکشنبه در همایش فصل چهلم هنر انقلاب اسلامی در سنندج اظهار داشت: ظرفیت هنر در کردستان با وجود هنرمندان شاخص و فاخر آن بر همگان آشکار است.
وی وجود مفاخر و هنرمندان شاخص را از مهمترین دلایل نامگذاری کردستان به عنوان استان فرهنگی اعلام کرد و افزود: موج تاثیرگذاری هنر کردستانی ها را باید در خارج از کشور بویژه کشورهای همسایه ایران اسلامی نظاره کنیم.
وی در خصوص برنامه ریزی های انجام یافته برای برگزاری کنگره 5400 شهید استان گفت: این کنگره متشکل از 6 اجلاسیه است که انتظار می رود اجلاسیه شهدای هنرمند که فروردین ماه سال 98 برگزار می شود از بهترین و اثر گذار ترین ها باشد.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: اجرای سرودهای گروهی دانش آموزی در این گونه برنامه ها فضایی هنرمندانه، معنوی و احساسی ایجاد می کند لذا باید به آن توجه شود.
سردار رجبی افزود: همچنانکه پیشمرگان مسلمان کرد برند کردستان هستند کارهای هنری بویژه در حوزه موسیقی همچون دف نوازی نیز برند این استان است.
سردار مالکی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان نیز در این همایش گفت: هنرمندان باید با زبان هنر صدای شهدا که نوای شجاعت و شهامت است را به گوش جهانیان برسانند.
در این همایش با اهدای لوح سپاس و هدایایی جمعی از خانواده شهدا از جمله امیرسرتیپ محمود امان اللهی مورد تجلیل قرار گرفتند و سپس از تقویم دیواری شهدای هنرمند استان رونمایی شد.
همایش فصل چهلم هنر انقلاب اسلامی از سری برنامه های موضوعی اجلاسیه شهدای هنرمند کنگره 5400 شهید کردستان که در 30 فروردین سال آینده در سنندج برگزار خواهد شد، بود.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.