به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی روز یکشنبه در مراسم جشنواره غذاهای محلی این شهرستان اظهار داشت: بانه پتانسیل های خوبی در زمینه تهیه و تولید غذاهای محلی دارد که انتظار می رود بانوان با تکیه بر حمایت های دولت و ابتکار عمل خود نسبت به تجاری سازی این غذاها اقدام کنند.
وی اظهار داشت: لازم است برای تحقق این هدف، شهرداری مکانی را برای تهیه و عرضه غذاهای محلی در اختیار بانوان علاقمند قرار دهد.
جشنواره غذاهای محلی بانه با حضور 40 نفر از بانوان علاقمند به هنر آشپزی با همکاری امور بانوان فرمانداری و دانشگاه پیام نور برگزار و در آن به سه شرکت کننده شامل سروه مجیدی، سعادت علیزاده و ژینوس خدایی جوایزی اهدا شد.

**پنج طرح عمرانی به بهره برداری رسید
پنج طرح عمرانی و خدماتی همزمان با سومین روز از دهه فجر در بانه به بهره برداری رسید.
بخشدار مرکزی بانه در مراسم بهره برداری از طرح های عمرانی روستاهای بخش مرکزی این شهرستان اظهار داشت: این طرح ها شامل بتن ریزی معابر، جدول گذاری و اجرای دیوار حائل 2 روستای شوی و رشیدقلعه ، شبکه فاضلاب 2 روستای رشید قلعه و امیر آباد و بتن ریزی معابر روستای کوپیچ علیا با اعتبار هزینه شده 2 میلیارد 820 میلیون ریال است.
محمد امین صبوری با بیان اینکه امسال 11 میلیارد ریال برای اجرای طرح های بخش مرکزی از سوی دولت هزینه شده است افزود: اجرای طرح گردشگری و تصفیه خانه فاضلاب روستای شوی از جمله طرح های در حال اجرای این بخش است.
به گزارش ایرنا از 12 بهمن ماه سال 1357 سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا 22 بهمن ماه 57 که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال نیز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
بخش مرکزی بانه 12 هزار نفر جمعیت، 32 روستا 21 دهیاری، 2 روستای خالی از سکنه و یک دهستان دارد و28 روستای بخش مرکزی بیش از 100 نفر جمعیت دارند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.