به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام احمد جلیلی روز یکشنبه در همایش نقش علما و روحانیون در مقابله با افکار تکفیری اظهار داشت: امروز استکبار جهانی اگر برنامه‌ای برای غرب آسیا و خاورمیانه داشته باشد، موضع جمهوری اسلامی را درباره آن می سنجد.
وی افزود: در ماجرای سوریه شاهد بودیم که اراده جمهوری اسلامی درباره ادامه حکومت بشار اسد، بر خواست استکبار جهانی برای برکناری وی، تحمیل شد.
حجت‌الاسلام جلیلی این اقتدار را ناشی از وجود رهبری شجاع و فرزانه در راس نظام اسلامی اعلام کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با تیزبینی الهی خود، تمامی طراحی‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه جهان اسلام را نقش بر آب می‌ کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان، ایجاد اعتماد به نفس ملی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: این چالش اصلی موجب فقر فکری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در دوران ستمشاهی شده بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و در سایه اعتماد به نفس ملی توانسته‌ایم دانش پیچیده هسته‌ای را بومی کنیم.
حجت‌الاسلام جلیلی شکل‌ گیری حکومت اسلامی بر مبنای توحید را دیگر دستاورد مهم و ارزنده انقلاب اعلام کرد و اظهار داشت: در پناه این حکومت، مردم سالاری دینی شکل گرفت و اراده مردم در حاکمیت نقش‌آفرین شد.
تغییر گفتمان لیبرالی، کمونیستی و التقاطی به گفتمان اسلامی از دیگر دستاکردهای انقلاب اسلامی بود که نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان به آن اشاره کرد و گفت: اولین تحول نهضت انقلاب اسلامی، تحول فکری و اعتقادی جامعه بود که تغییر نگرش و باورهای دینی مردم را موجب شد.
حجت الاسلام جلیلی وقوع انقلاب اسلامی را مهمترین پدیده قرن بیستم برشمرد و اضافه کرد: این نهضت بزرگترین تحولات و تغییرات را در کشور، منطقه و جهان ایجاد کرد و معادلات قدرت، دو قطبی شرق و غرب و هژمونی قدرت آمریکا را بر هم زد.
وی مهمترین وظیفه روحانیت را تبیین و بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمن برنامه‌ ریزی کرده است تا نظام را ناکارآمد نشان دهد.
9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.