ماموستا عبدالله حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وحدت بین اقوام و مذاهب مهمترین درستاورد انقلاب اسلامی است افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی با راهکارهای حکیمانه خود بین اقوام و مذاهب در کشور وحدت و انسجام را ایجاد و امینت و آرامش در جامعه را تثبیت کرد.
وی اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی که اکنون بین اقوام و مذاهب مختلف در ایران شکل گرفته در هیچ جای جهان وجود ندارد و وظیفه ما حفظ این وحدت و یکپارچگی 40 ساله است.
ماموستا حیدری به پیشرفت های علمی و دینی اشاره کرد و افزود: مدارس علوم دینی در سراسر کشور گسترش پیدا کرده و پیشرفت های علمی و دینی که اکثریت جامعه به آن دست یافته از برکات 40 سال انقلاب اسلامی است.
وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی علمای شیعه و سنی با همدیگر اختلافات زیادی داشتند که با پیروزی انقلاب و آمدن امام به کشور این اختلافات از بین رفت و وحدت بین آنان ایجاد شد و اکنون روحانیون شیعه و سنی بدون تنش و درگیری باهم تعاملی سازنده دارند.
ماموستای حیدری یاد آور شد: حفظ حجاب و عفاف از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی که با پیروزی انقلاب زنان موظف به رعایت حجاب اسلامی شدند در حالی که قبل از انقلاب دولت شاه بی حجابی را در جامعه ترویج می داد.
وی در بخش دیگری از سنخانش به پیشرفت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی ایران یک ویرانه بیش نبود که با پیروزی انقلاب اسلامی توسعه و آبادانی در تمام نقاط کشور شکل گرفت.
امام جمعه بانه افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی راه، آموزش و پرورش، بهداشت، برق و گاز به دورترین نقاط مرزی بانه گسترش یافت که این نشانه نگاه ویژه رهبر کبیر انقلاب به نقاط محروم است که همچنان تداوم دارد.
به گزارش ایرنا از 12 بهمن ماه سال 1357 سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا 22 بهمن ماه 57 که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال نیز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.