افشین خوشگوار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خدمات با همکاری دانشگاه علوم پزشکی توسط کلینیک سیار دندانپزشکی و در راستای ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان این مناطق انجام می شود.
وی با بیان اینکه این طرح همزمان با فرا رسدین دهه فجر و بصورت نمادین در یکی از مدارس ناحیه منفصل شهری نایسر آغاز شد، افزود: دندانپزشکان این کلینیک عضو مجمع خیرین سلامت استان بوده و خدمات را بصورت رایگان به دانش آموزانی که مشکل دهان و دندان دارند ارائه می دهند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: درنخستین روز فعالیت این تیم های پزشکی بیش از 100 نفر از دانش آموزان متوسطه اول در نایسر معاینه و ویزیت شدند و 45 نفر از آنان از خدمات کامل رایگان کشیدن دندان و ترمیم دندان های پوسیده بهره مند شدند.
وی با بیان اینکه در طول هفته توسط مربیان مدارس دانش آموزان دارای مشکل مدارس حاشیه شناسایی می شوند، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این طرح روزهای پنج شنبه و جمعه هرهفته این کلینیک سیار با تجهیزات کامل پزشکی و پزشکان متخصص در این مناطق حضور یافته و این دانش آموزان را ویزیت می کنند.
خوشگوار افزود: دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان 2 کلینیک سیار دندان پزشکی در شهرهای سنندج و بانه مستقر کرده و بر اساس توافق های صورت گرفته بین آموزش و پرورش و این دانشگاه مقرر است در انها به دانش آموزان خدمات رایگان ارائه شود.
از 12 بهمن ماه 1357، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا 22 بهمن ماه 57 که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.