به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان روز شنبه در جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی با اشاره به اینکه این برنامه ها در ایام مختلف دهه فجر برگزار می شود، اظهار داشت: برنامه ها در 50 باب کتابخانه عمومی نهادی در سراسر استان البته با مشارکت مردمی برگزار می شود.
محمد عبدالملکی اضافه کرد: نشست های های کتاب خوان در سه بخش کتابخانه ای، مدرسه ای و به طور تخصصی یکی از برنامه های تاثیرگذار نهاد کتابخانه های عمومی است که با همکاری و مشارکت مردم و همچنین دستگاه هایی مانند آموزش و پرورش برگزارمی شود.
وی افزود: برگزاری نشست های جمع خوانی و بلند خوانی کتاب و همچنین قصه گویی برای کودکان در کتابخانه های عمومی و در مدارس و مهدهای کودک از دیگر برنامه های دهه فجر است که توسط این نهاد اجرا می شود.
عبدالملکی گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی زبان و ادبیات کُردی، آموزش قصه گویی به زنان خانه دار، آموزش نقاشی و تصویری و خوشنویسی نیز به همت کتابخانه های عمومی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین کتاب خوانی، نقاشی، چکیده نویسی کتاب و انشاء نویسی نیز از دیگر برنامه های کتابخانه های عمومی استان در این ایام الله است.
عبدالملکی از عضویت رایگان علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی تا 23 بهمن خبر داد و افزود: با توجه به اینکه روز 22 بهمن تعطیل است از این رو عضوگیری به طور رایگان در روز 23 بهمن به عمل می آید.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: دعوت از مدارس برای بازدید از کتابخانه ها، آذین بندی، برگزاری زنگ انقلاب و نصب پوسترهای ویژه چهلمین سالگرد پیرووزی انقلاب از برنامه های دیگر این نهاد در دهه مبارک فجر است.
78 کتابخانه عمومی در سطح کردستان کردستان وجود دارد که از این تعداد 50 باب نهادی و 28 باب هم مشارکتی است و در حال حاضر 48 هزار نفر از مردم استان عضو کتابخانه های عمومی هستند.
زیربنای کتابخانه های عمومی کردستان 20 هزار و 414 مترمربع است و به ازای هر یکصد نفر جمعیت استان 1.3 مترمربع فضای کتابخانه ای وجود دارد که این میزان در میانگین کشوری 4 مترمربع است.
9936/ 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.