بع گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلیرضا عزیزی روز پنجشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های مدرسه انقلاب اظهار داشت: در این طرح هر شهرستان یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه در قالب مدرسه انقلاب تشکیل و برنامه های ویژه ای دهه فجر در این مدارس برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان سقز هشت مدرسه و باقی شهرستان ها هر کدام دو مدرسه برای این طرح در نظر گرفته شده است، افزود: در حالت کلی 28 مدرسه این استان در طرح مدرسه انقلابی مشارکت دارند.
عزیزی اضافه کرد: طرح مدرسه انقلاب به صورت ویژه در روز 17 بهمن با هدف آشنایی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی استان با وقایع انقلاب اسلامی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه در استان 200 مدرسه و 600 دانش آموز عضو انجمن اسلامی دانش آموزان هستند، یادآور شد: در مدرسه انقلاب دانش آموزان به صورت ویژه در بحث انقلاب فعالیت می کنند.
عزیزی با بیان اینکه در قالب این مدرسه ها یک نشریه تمام دانش آموزی منتشر می شود، گفت: از این نشریه در 17 بهمن در مراسم ویژه رونمایی می شود.
سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان کردستان برپایی نمایشگاه هایی با محوریت احیای حس انقلاب توسط دانش آموزان را از دیگر برنامه های این استان اعلام کرد و افزود: برنامه های مدرسه انقلاب در این استان بومی سازی شده است.
عزیزی از دیگر برنامه های این اتحادیه در استان را فعالیت در راستای امور تربیتی و فرهنگی دانش آموزان دانست و اضافه کرد: سال آینده برنامه های ویژه ای در این زمینه ها اجرا می شود.
در سال تحصیلی جاری 290 هزار دانش آموز مقاطع سه گانه (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در سه هزار و 800 مدرسه استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.