رئیس دانشکده علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار گفت: این دانشکده در چهار سال فعالیت خود توانسته است عملکرد مناسبی در زمینه جذب دانشجو داشته باشد تا آمار پذیرش خود را به پنج برابر سال شروع فعالیت خود برساند.
علی مرادیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اهداف این دانشکده در سال‌های آتی احراز جایگاه علمی شایسته، استفاده بیشتر از اساتید متخصص و فرهیخته و نخبه، دستیابی به دانش فناوری اثربخش متناسب با نیازهای کشور است.
وی گفت: دانشکده بیجار در زمینی به مساحت 57 هزار متر مربع و در ساختمانی به مساحت سه هزار و 500 متر مربع در شهر بیجار مشغول به فعالیت است.
رئیس دانشکده علوم‌پایه و فنی - مهندسی بیجار با اشاره به اینکه این دانشکده به عنوان یکی از دانشکده های اقماری دانشگاه کردستان فعالیت می کند افزود: این دانشکده در سال 1393 با پذیرش 30 نفر دانشجو در رشته های کارشناسی آمار ، کارشناسی علوم کامپیوتر و رشته کارشناسی ارشد فیزیک شروع بکار کرد.
مرادیان اضافه کرد: اکنون این دانشکده 150 نفر دانشجو در رشته های کارشناسی آمار، کارشناسی علوم کامپیوتر و مهندسی عمران و کارشناسی ارشد فیزیک دارد.

** تک خوانی کنتورهای برق بزرگترین روستای غرب کشور اجرا شد
مدیر نیروی توزیع برق سروآباد از پایان عملیات تک خوانی کنتور برق روستای بیساران بزرگترین روستای غرب کشور خبر داد اظهار داشت: عملیات تک خوانی کنتورهای برق روستای بیساران در بخش مرکزی شهرستان سروآباد با موفقیت عملیاتی و اجرایی شد.
پیمان زارعی به ایرنا گفت: باتوجه به جمعیت زیاد روستای بیساران، این روستا از روستا‌های هدف تک‌خوانی کنتور‌های روستایی بود که تمامی اطلاعات مربوط به مشترکین برق این روستا با همکاری دهیار و شورای اسلامی آن جمع آوری شد.
وی افزود: هم اکنون روستای بیساران 900 میلیون ریال بدهی قبلی به شرکت برق دارد که با پیگیری های انجام شده یک سوم از این بدهی وصول شد که با توافقات صورت گرفته با اهالی و دهیار و مجموعه شورا مابقی بدهی به زودی وصول می شود.
روستای بیساران با بیش از هزار خانوار و جمعیت بیش از سه هزار نفری در بخش مرکزی شهرستان سروآباد قرار دارد و از روستاهای بزرگ استان کردستان است.

**دهه فجر سه طرح آبرسانی روستایی در کردستان به بهره برداری می رسد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سه طرح آبرسانی روستایی در استان با 10 میلیارد و 88 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.
صالح مفاخری به ایرنا گفت: با توجه به اینکه در این ایام طرح آبرسانی به روستای گزردره سنندج نیز افتتاح می شود که برای اتمام آن 2 میلیارد و 695 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: یکی دیگر از طرح های قابل افتتاح این حوزه در دهه فجر، آبرسانی به روستای آویهنگ سنندج است که برای این طرح پنج میلیارد و 818 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
مفاخری با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به روستای زرواو سفلی بانه سال 94 آغاز شد، اضافه کرد: این طرح نیز با هزینه کرد یک میلیارد و 575 میلیون ریال در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

** 25 قرآن آموز برتر شاهد دیواندره تجلیل شدند
25 قرآن آموز دختر و پسر برتر شاهد و ایثارگر شهرستان دیواندره رشته حفظ قران کریم در سال 97 با حضور مسئولان حوزه فرهنگی و خانواده های شاهد و ایثارگر برگزار وتقدیرشد.
رئیس بنیاد شهید و ایثارگران دیواندره مراسم تجلیل از این دانش قرآن آموزان اظهار داشت: دانش آموزان با بهره گیری از معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) و احکام دینی می توانند در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مصون بمانند.
حجت الاسلام محمدصدیق مرادی با اشاره به اینکه این سه مقوله در تعلیم و تربیت اسلامی از بسیاری آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند، افزود: کم توجهی به آموزه های قرآنی و دینی سبب شده امروز آسیب های اجتماعی زیادی در جامعه بروز کند.
وی افزود: برای جلوگیری از این آسیب ها در سال 97 بیش از 400 ساعت کلاس قرآن در مسجد خلفای راشدین این شهرستان برای قرآن آموزان شاهد و ایثارگر برگزار شده است.
وی گفت: 13 قرآن آموز دختر و 12 پسر در این دوره ها برتر شدند که با اهدای لوح تقدیر و هدایایی با حضور مسئولان شهرتسان از آنها تجلیل شد.
7353 / 7355 / 7354 / 9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.