به گزارش ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه پنج نفر از مشاهیر غیر کرد نیز در این کنگره معرفی می شوند افزود: از مهم ترین اهداف این کنگره، گام برداشتن در احیای نقش تاریخی و جریان ساز استان در تاریخ و فرهنگ ایران است.
وی کردستان را دارای پتانسیل های بالای د فرهنگ و هنر دانست و گفت: از آنجا که این استان مهد و خواستگاه موسیقی بوده و در سایه اساتید فاخر آن از غنای بارزی برخوردار است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این حوزه اعتلا بخشیدن به این حوزه را دنبال می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: اما پایین بودن سطح سواد موسیقیایی در بین مردم مهمترین چالش عرصه موسیقی در جامعه است که با اقدامات فرهنگی در راستای ارتقای این سواد گام بر داریم.
وی با بیان اینکه در استان 28 دستگاه متولی حوزه فرهنگ در زمینه های مختلف هستند، اضافه کرد: این اداره کل برای کمک به پیشبرد اهداف فرهنگی خود نیازمند حمایت رسانه ها است.
قلعه شاخانی همچنین با اشاره به اینکه پوشش کردی تمامی جوانب اسلامی بودن را دارد و کاملا پوشیده است، گفت: پوشیدن این لباس در جامعه و ادارات نیاز به اخذ مجوز از فرهنگ و ارشاد ندارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ارتقای فعالیت های هنری و فرهنگی را نیازمند تحلیل ها و نقدهای رسانه ها دانست و تاکید کرد: شفاف سازی در تمامی حوزه ها کمک به توسعه است.

** رسانه مناسب ترین اتاق فکر مدیران است
معاون فرهنگی و رسانه ای مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این نشست گفت: رسانه ها می توانند اتاق فکر مناسبی برای مدیران دستگاه های مختلف باشند، نبود آنها موجب کاستی های بسیاری در جامعه می شود.
عبید رستمی با اشاره به اینکه اکنون در این استان 170 خبرنگار مشغول فعالیت هستند اظهار داشت: از این تعداد 131 نفر عضو خانه مطبوعات هستند که 100 نفر از آنان از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.
وی افزود: بقیه خبرنگاران یا از خدمات سایر بیمه ها بهره مند هستند یا اقدامات بهره مندی آنان از بیمه ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست پیگیری است.
وی به پرداخت 2 مرحله از یارانه نشریات محلی طی سال جاری اشاره و اضافه کرد: پرداخت مرحله سوم آن نیز در دست اقدام است.
رستمی با بیان اینکه برنامه های این اداره در سال آینده متنوع تر است گفت: برگزاری جایز کتاب سال سقز، جشنواره پرژه، جشنواره داستان کوتاه بانه و جشنواره ملی قلم روستاها از جمله برنامه های مهم این اداره کل در سال 98 است.

**جشنواره بین المللی فیلم کردی سال آینده برگزار می شود
سرپرست معاونت هنری، سینمایی و صمعی بصری کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این نشست گفت: این استان سال آینده میزبان جشنواره بین المللی فیلم کردی است که این میزبانی می تواند تاثیر مستقیمی در ارتقای حوزه سینمایی استان داشته باشد.
سامان احمدی با اشاره به اکران فیلم های جشنواره فجر در سینما فروردین سنندج اظهار داشت: درآمد حاصل از فروش بلیط سینما در جشنواره ها بین صاحب سینما و تهیه کنندگان تقسیم می شود که صاحب سینما فروردین سنندج حق خود را در اکران فیلم های جشنواره فجر به مردم استان بخشیده است.
7349 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.