صباح محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بارش شدید برف و کولاک از دیشب در منطقه هورامان آغاز شده و همچنان ادامه دارد اظهار داشت: بارش برف در گردنه ژالانه باعث کندی تردد در این منطقه شده است و راهداران برای ممانعت از انسداد راه از دیشب تاکنون در حال برف روبی مسیر هستند.
وی اضافه کرد: ارتفاع برف در گردنه ژالانه بیش از ۴۰سانتیمتر رسیده و هم اکنون شاهد کولاک شدید یخبندان و دید افقی بسیار کم هستیم که در این راستا بارش زیاد برف باعث سقوط چهار بهمن شده است.
وی افزود: این بهمن ها باعث گرفتار شدن چند دستگاه خودروی سواری شد که با تلاش نیروهای راهداری مستقر در گردنه ژالانه حدود 180دستگاه خودرو در محورهای اورمان - دزلی و سروآباد - اورامان رهاسازی شده است.
وی گفت: تردد در گردنه ژالانه بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست و مسافران و رانندگان از سفرهای غیرضروری در این گردنه خودداری کنند.
محمدی یادآور شد: بارش برف در شهر هورامان تخت نیز از بامداد امروز آغاز شده و نیروهای شهرداری در حال عملیات برف روبی هستند.
بخشدار هورامان با اشاره به اینکه بر اثر بارش برف و باران رانش زمین در روستای بلبر باعث تخریب و خسارات به یک ساختمان مسکونی شده است افزود: خیابان صیدی در شهر اورامان تخت و جاده سلین به ناو که قبلا زیرسازی، اما به دلیل عدم تخصیص قیر آسفالت نشده بود بیشتر از 50 درصد دچار خسارات شده است.
به گزارش ایرنا، راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود، همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
گردنه ژالانه مسیر ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و شهر هورامان و 10 روستای تابعه است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.