کوهسار قاضی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان، این میزان کمک را در سرفصل های مختلف شامل صدقات، طرح اکرام و محسنین و زکات جمع آوری کرده است.
وی با بیان اینکه این میزان کمک های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری و حامیان استانی و خارج استانی، خیران و کمک های مردم نوع دوست شهرستان جمع آوری شده است، گفت: کمک های جمع آوری شده در بین خانواده های تحت حمایت هزینه و توزیع شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سروآباد افزود: این شهرستان در بحث جمع آوری زکات با جمع آوری 25 میلیارد و 410 میلیون ریال در بین 10 شهرستان استان کردستان رتبه اول و در بحث مشارکت های مردمی نیز رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: زکات جمع آوری شده در سرفصل های زکات غلات، فطریه، کفاره، زکات مستحبی، مال التجاره و سایر امورات زکوی ازطریق مبلغین و عاملین زکات جمع آوری شده که به تناسب هر روستا و به تفکیک سرفصل های تعیین شده توزیع و درهمان محل هزینه شده است.
قاضی زاده به طرح اکرام و محسنین نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان سروآباد 394 نفر از ایتام در طرح اکرام و 917 نفر در طرح محسنین توسط حامیان کمیته امداد سرپرستی می شوند.
وی با بیان اینکه سرانه دریافتی هر فرزند مددجو از طرح ایتام و محسنین از کمیته امداد 300 هزار ریال است، یادآور شد: در 9 ماهه امسال هفت میلیارد ریال به صورت نقدی و 730 میلیون ریال نیز به صورت غیرنقدی از طریق حامیان کمیته امداد به هر فرزند یتیم کمک شده است.
وی اضافه کرد: در طول 9 ماهه امسال 620 میلیون ریال از طریق سه هزار صندوق صدقات که در سطح شهرستان نصب شده اند، جمع آوری و به حساب نیازمندان و ایتام واریز شده است.
مدیر کمیته امداد امام (ره) سروآباد یادآور شد: سه مرکز نیکوکاری در شهر سروآباد، شهر هورامان تخت و روستای دزلی فعال هستند که در 9 ماهه امسال 6 میلیارد و 590 میلیون ریال کمکهای نقدی و غیرنقدی مردم خیر و نوع دوست این شهرستان را جمع آوری کرده اند.
وی اضافه کرد: مراکز نیکوکاری به عنوان موسسه در محلات یا در مراکز دهستان ها و یا در روستاهای بزرگ به صورت هئیت امنایی اداره و مشغول فعالیت هستند که با شناسایی خیران و معرفی افراد نیازمند همان منطقه فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا، از جمعیت 50 هزار نفری شهرستان سروآباد بیش از 10 هزار نفر در قالب چهار هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند هستند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان، 73 روستا و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.