رشید قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهلت ثبت نام در انتخابات عضویت در شورای عالی بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تا ساعت 20 روز جمعه 12 بهمن 1397 تمدید شده است.
وی با بیان اینکه ثبت نام از کاندیداها از 29 دی ماه از طریق اپلیکیشن سینا آغاز شده است از فرهنگیان واجد شرایط در این استان خواست در مهلت مقرر در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش ثبت‌نام کنند.
قربانی اضافه کرد: مدیر، معاون، آموزگار، دبیر، هنر آموز، مشاور، مربی، استادکار و سایر فرهنگیانی که واجد شرایط لازم هستند، می توانند به عنوان داوطلب در این انتخابات شرکت کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان دارا بودن مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر و سابقه کار بین 12 تا 31 سال را از شرایط شرکت در این دوره از انتخابات اعلام کرد.
وی یادآور شد: افراد واجد شرایط باید از طریق اپلیکیشن سینا و بخش انتخابات نمایندگان فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش با وارد کردن کد ملی و شماره پرسنلی اقدام به ثبت نام کنند.
قربانی با اشاره به 2 مرحله ای بودن انتخابات گفت: مرحله اول انتخابات به صورت استانی و رای گیری الکترونیکی از طریق سامانه سینا صور انجام می شود و مرحله دوم نیز به صورت حضوری و با شرکت افراد انتخاب شده بر اساس سهمیه استان ها در تهران برگزار می شود و در نهایت سه نفر به عنوان نمایندگان فرهنگیان کشور در شورای عالی انتخاب و راه می یابند.
وی با اشاره به سهمیه اختصاص یافته به استان ها افزود: بر اساس جدول ابلاغی، سهم نمایندگان منتخب استان در مرحله اول سه نفر است که توسط فرهنگیان و از طریق رای گیری انتخاب و به مرحله دوم راه می یابند.
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: کاندیداهای ثبت نام کننده در مهلت مقرر می توانند از طریق سامانه سینا و در بخش مربوطه، تبلیغات و برنامه های خود را صرفا به صورت مجازی اطلاع رسانی و اعلام کنند.
در سال تحصیلی جاری 290 هزار دانش آموز مقاطع سه گانه (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در سه هزار و 800 مدرسه استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.