به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز شنبه در اولین جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی این شهرستان اظهار داشت: باید تلاش کنیم هتل ها، مهمانپذیرها و اقامتگاه های بوم گردی از مسافران نوروزی و گردشگران بیشترین سود را ببرند.
وی اضافه کرد: در صورتی که اسکان در مراکز اقامتی خصوصی امکانپذیر نبود، مسافران به سمت دیگر مراکز از جمله محل های مشخص شده شهرداری و آموزش و پرورش هدایت شوند.
فرماندار سنندج بر ضرورت هماهنگی دستگاه ها و عدم بخشی نگری در خدمت به مسافران تاکید کرد و افزود: رعایت نظافت و ایجاد فضایی جذاب در شهرهای کوچک و روستاها برای جذب مسافر در ایام نوروز ضروری است.
وی خواستار نظارت بر اماکن و مراکز اقامتی و عرضه کالا در تعطیلات نوروزی شد و تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان نیز نقاط ضعف سال های گذشته را رفع و در راستای ارائه خدمات بهتر تلاش کنند چرا که جلب رضایت مسافران در تشویق آنان به سفر به کردستان بسیار موثر است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج نیز با اشاره به اینکه نوروز متفاوتی را در سال 97 تجربه کردیم، گفت: در نوروز امسال برای اولین بار، سنندج به عنوان پایلوت نوروز ایران شناخته شد.
کورش قادری به برگزاری جشن نوروز 15 هزار نفری در استادیوم 22 گولان سنندج و جشن 35 هزار نفری روستای تنگی سر در نوروز امسال اشاره کرد و افزود: در نوروز سال 98 نیز این مراسم با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه نوروز 98 فضای مناسب تری برای مسافران و شهروندان سنندجی مهیا می شود، یادآور شد: برگزاری چندین نمایشگاه در سنندج و روستاهای تابعه شهرهای حسین آباد و شویشه از دیگر برنامه های نوروز 98 است ضمن اینکه 11 اقامتگاه بوم گردی در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج هم گفت: نوروز سال آینده، 28 آموزشگاه و مدرسه برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده در حالیکه نوروز امسال تعداد این آموزشگاه ها 25 مورد بود.
سیدفواد حسینی با بیان اینکه اغلب کلاس ها در نوروز 98 ویژه و دارای امکانات مناسب خواهد بود، تاکید کرد: با توجه به کاربری آموزشی مدارس، علاقه ای به اسکان مسافر نداریم اما برای کمک به دیگر دستگاه ها تلاش خود را برای اسکان مسافران بکار می گیریم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج نیز اظهار داشت: برای اسکان مسافران در نوروز سال آینده 35 آموزشگاه را با 233 اتاق در نظر گرفتیم که 24 اتاق آن ویژه است.
محمدسعید کنعانی با اشاره به اینکه از این تعداد 157 کلاس درجه یک و 25 کلاس نیز درجه 2 است، اضافه کرد: از سایر دستگاه ها انتظار داریم که در راستای اسکان مسافران جدی تر باشند تا با توجه به کاربری آموزشی مدارس، کمتر شاهد حضور مسافران در آموزشگاه ها باشیم.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج نیز به اسکان هشت هزار و 500 مسافر در 2 هزار و 800 چادر شهرداری این شهر در نوروز 97 اشاره کرد و گفت: مسافران نوروزی مانند سال های گذشته در 2 محل پارک نسیم و ملت اسکان داده می شوند.
عبدالسلام سپهر وضعیت مالی شهرداری را نامطلوب دانست و افزود: با این وجود تلاش می کنیم خدمات خوبی به مسافران نوروزی ارائه و رضایت آنان را جلب کنیم.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان نیز از افزایش شیفت کاری این اداره کل به 12 ساعت در روز در ایام نوروز 98 اشاره کرد و یادآور شد: پیش بینی فصلی هواشناسی نشان می دهد بارندگی های استان در بازه زمانی 10 بهمن 97 تا 10 اردیبهشت 98 از حد نرمال کمتر باشد.
علی پناهی اظهار داشت: در مجموع بهار سال آینده بارندگی ها کمتر از حد معمول بوده و میانگین دمای هوا نیز نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، براساس سرشماری سال ۹۵ شهرستان سنندج دارای ۵۰۱ هزار و ۴۰۲ نفر جمعیت است که ۴۱۴ هزار و ۶۹ نفر آن در شهر و ۸۷ هزار و ۳۳۱ نفر نیز ساکن در روستاها هستند. این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، کلاترزان و سیروان است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.