به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس عربیان روز شنبه در نشست تشریح برنامه های دهه مبارک فجر اظهار داشت: جشن 40 سالگی انقلاب، جنشی حساس است و صهیونیست ها می خواهند انقلاب ما به چهل سالگی نرسد.
وی با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی خاصی برای جشن های ویژه 40 سالگی انقلاب تدوین و اجرا شود، افزود: در همین زمینه، برنامه ای با عنوان 40 محفل عشق با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با روایتگری نسل سوم و چهارم انقلاب در قالب 40 ایستگاه در روز 22 بهمن در شهر سنندج برگزار می شود.
حجت الاسلام عربیان با اشاره به بخشی از فعالیت های این ایستگاه ها تاکید کرد: در برخی موارد جوانان و نوجوانان به قدرت و اقتدار نظام اسلامی باور ندارند و رسالت ما این است که با بهترین روش ها، اعتماد لازم را ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی را باید از نوشته ها و دیدگاه اندیشمندان خارجی دید و تبیین کرد، یادآور شد: در این نوشته ها بالندگی، اقتدار، قدرت و توان ایران اسلامی کاملا مشخص بود و همین وجه تمایز انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب های دنیا و جوان ایرانی با دیگر جوانان است.
مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه کردستان، محافل 40 عشق را فرصتی برای پاسخگویی به شبهات نسل سوم و چهارم انقلاب و نیز بیان دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی اعلام کرد.
وی گفت: یکی از این محافل به بحث ایجاد تمدن اسلامی در مقابل نظم نوین جهانی اختصاص دارد که این تمدن از بعثت پیامبر اعظم (ص) سرچشمه گرفت و در قیام عاشورا به بلوغ رسید و تداوم آن را تا حضور حضرت ولی عصر (عج) شاهد خواهیم بود.
حجت الاسلام عربیان با بیان اینکه پرداختن به بحث اقتصادی مقاومتی در کردستان از دیگر مباحث مربوط به این محافل است، اظهار داشت: در این محفل به خانواده به عنوان پایه و اساس اقتصاد مقاومتی پرداخته می شود که خصوصی سازی را در مقابل لیبرالیسم قرار می دهد.
وی افزود: دشمن شناسی، برنامه های فرهنگی و هنری مختص کودکان با جنبه آموزشی، تبیین جنبش های ضد اسلامی و ضد ایرانی بویژه در زمینه هولوکاست و انفال کُردی در مقابل هولوکاست صهیونیست، معرفی سرداران و پیشمرگان کُرد مسلمان و نقش شهدای کردستان در سه برهه قبل از انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و مبارزه با داعش از دیگر محافلی است که دانش آموزان و دانشجویان راوی آن در محافل 40 عشق خواهند بود و از 2 نرم افزار بومی سفر مقام معظم رهبری به کردستان به 2 زبان فارسی و کُردی و نیز معرفی شهدای کردستان رونمایی می شود.
مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه کردستان یادآور شد: برگزاری این محافل بعد از 22 بهمن به دانشگاه ها و مدارس منتقل می شود.
وی از رسانه ها خواست فریاد رسای مظلومیت کردستان باشند و با معرفی این استان در زمینه های مختلف، استان را از مظلومیت خارج کنند چرا که در سفر سال 88 مقام معظم رهبری نگاه امنیتی به کردستان جای خود را به نگاه فرهنگی داد و باید این جنبه استان برجسته سازی شود.
مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه کردستان به نگاه ویژه نظام اسلامی به کردستان هم اشاره کرد و گفت: این استان در زمینه های مختلف علمی از برخی استان های مانند خود پیشتر است.
حجت الاسلام عربیان با بیان اینکه رژیم پهلوی با منجمد نگهداشتن مغزها باعث شده بود تا جوان ایرانی نتواند حرفی برای گفتن داشته باشد، افزود: امروز جوان ایرانی توانسته است خود را به اثبات برساند هر چند هنوز در برخی صنایع از جمله خودروسازی نارسایی هایی داریم که به نفع برخی افراد است اما در مجموع هرجا که کار به نیروی جوان و جهادی سپرده شده، شاهد پیشرفت بوده ایم.
وی تاکید کرد: همایش طلاب اهل تشیع و تسنن هم از دیگر برنامه های دهه فجر در استان است.
حجت الاسلام عربیان اظهار داشت: از پیشنهادهایی که بتواند محتوایی غنی برای برگزاری جشن های انقلاب داشته باشد، استقبال می کنیم.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.