محمدحسین محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 تصفیه خانه فاضلاب در 6 شهر مختلف استان کار تصفیه و جمع آوری فاضلاب را انجام می دهد.
وی اضافه کرد: پیش از انقلاب به دلیل نبود متولی تخصصی خدمات زیادی در این بخش ارائه نشد و شبکه مدرن و تاسیسات تصفیه در استان وجود نداشت و شبکه های سنتی در اغلب شهرها کارایی لازم را برای جمع آوری فاضلاب نداشتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان با بیان اینکه در حوزه فاضلاب سیستم مناسبی در اول انقلاب نداشتیم، افزود: در بدو تاسیس شرکت آبفا (سال 69) از 635 هزار نفر جمعیت استان 463 هزار نفر معادل 73 درصد تحت پوشش شبکه جمع آوری سنتی بودند و 750 کیلومتر شبکه فاضلاب داشتیم.
محمدی به 79 هزار انشعاب فاضلاب شناسایی شده در 10 شهر استان پیش از تاسیس شرکت آبفا اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر از جمعیت شهری یک میلیون و 200 هزار نفری، 95 درصد تحت پوشش جمع آوری فاضلاب بوده و حدود 2 هزار کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب نیز در استان وجود دارد.
شرکت آبفا کردستان دارای 357 هزار فقره انشعاب آب، 340 هزار انشعاب فاضلاب و پنج هزار و 100 کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.