رحیم صدیقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تحلیل و بررسی آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پایش یابی وضع هوا از روز یکشنبه هفتم تا سه شنبه نهم بهمن آسمان کردستان تحت تاثیر سامانه ناپایدار و فعال بارشی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در نتیجه استقرار این سامانه پوشش ابر، وزش باد شدید، بارش فراگیر باران و در ارتفاعات برف و باران و تشکیل مه بر آسمان استان حاکم می شود.
صدیقی با اشاره به اینکه احتمال می رود بیشترین فعالیت این سامانه از اواخر وقت یکشنبه و روز دوشنبه باشد، افزود: بارش ها در نواحی شمال غربی و غربی در شهرستان های بانه، مریوان، سقز، سروآباد و منطقه سرشیو و اورامان و بخش هایی از جنوب استان از جمله سنندج، کامیاران و تا حدودی دهگلان پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: بارش در گردنه ها، ارتفاعات بویژه در اوایل روز سه شنبه به شکل برف است و دید افقی به علت بارش و مه بشدت کاهش می یابد و جاده ها و مسیرهای مواصلاتی لغزنده و تردد با اختلال همراه خواهد بود.
مدیر کل هواشناسی کردستان تاکید کرد: همراه با فعالیت این موج بارشی وزش باد قابل ملاحظه و شدید برای مناطق مختلف استان پیش بینی می شود که احتمال رعد و برق و تگرگ نیز دور از انتظار نیست.
صدیقی گفت: هنگام عبور موج احتمال ریزش کوه و نیز سقوط بهمن در نقاط مستعد وجود دارد ضمن اینکه به علت حجم زیاد بارش ها، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل ها بخصوص در روز دوشنبه پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: توصیه می شود مردم از سفرهای غیر ضروری در هنگام فعالیت این موج باررشی خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین بارش باران در استان کردستان در آمار 30 ساله بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
3034//9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.