به گزارش خبرنگار ایرنا، علی خداویسی عصر چهارشنبه در نهمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: سال قبل 314 هزار و 386 لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده بود.
وی از افزایش 79 درصدی کشف لوازم خانگی قاچاق در استان نیز خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر 6 هزار و 303 دستگاه لوازم خانگی قاچاق در کردستان کشف و ضبط شد.
خداویسی لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق کشف شده در سال جاری را یک میلیون و 82 هزار و 318 قلم و با 78 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان افزود: در همین مدت 2 هزار و 500 راس دام قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک برابر بیشتر بود.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا 9 ماهه منتهی به آذر سه میلیون و 958 هزار و 797 قلم داروی قاچاق کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 10 درصد افزایش داشت.
خداویسی با اشاره به اینکه در این مدت و در سال جاری، 6 هزار و 309 دستگاه موبایل قاچاق کشف و ضبط شد، یادآور شد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال 96، 79 درصد کاهش یافته است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر 54 فقره باند قاچاق نیز متلاشی شد که در مقایسه با همین مدت در سال قبل، 17 درصد رشد داشته است.
خداویسی از کشف و ضبط 35 هزار و 40 دستگاه تجهیزات دریافت ماهواره و 251 هزار و 404 ثوب البسه در ماه گذشته از سال 97 خبر داد و افزود: این کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب 31 و 37 درصد کاهش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، استان کردستان یکی از استان های مرزی کشور است که حدود 230 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و اکنون دارای سه بازارچه مرزی سیرانبند بانه، خانم شیخان مریوان و مله خورد در سروآباد است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.