خلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح خدمات حمایتی درمانی و توانبخشی از چهار سال پیش به صورت آزمایشی در برخی استان های کشور از جمله کردستان به صورت محدود اجرا شد ولی از سال گذشته به تمام استان ها تعمیم یافت.
وی افزود: در طول سال تحصیلی گذشته طرح خدمات درمانی و توانبخشی با تشکیل 426 پرونده حمایتی برای 221 دانش آموز با نیازهای ویژه و صرف اعتبار 900 میلیون ریال اجرا شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل ابلاغی اجرای این طرح امسال در استان از اول آبان آغاز شد، گفت: از آغاز اجرای طرح تا 15 دی برای 100 نفر از دانش آموزان پرونده تشکیل شده وپس از بررسی خدمات درمانی و توانبخشی گرفته اند.
وی یادآور شد: سهمیه استان کردستان برای اجرای این طرح 370 میلیون ریال بود که با توجه به افزایش پرونده ها به 900 میلیون ریال رسید و تاکنون 500 میلیون ریال آن اختصاص یافته است.
رنجبر تاکید کرد: در قالب این طرح هرگونه خدمات درمانی و توانبخشی از جمله بستری، تهیه داروهای گران قیمت، وسایل توانبخشی، اندام مصنوعی و پروتز به دانش آموزان با نیازهای ویژه زیرپوشش آموزش و پرورش استثنایی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه این خدمات در مقاطع پیش دبستانی، آمادگی، ابتدایی، متوسطه حرفه ای و متوسطه پیش حرفه ای اجرا می شود، افزود: در 69 مدرسه با نیازهای ویژه مستقل و ضمیمه روستایی ومدارس عادی پذیرای دانش آموزان تلفیقی فراگیر خدمات حمایتی، درمانی و توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می گردد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردسان اضافه کرد: انتظار می رود برنامه خدمات حمایتی، درمانی و توانبخشی در راستای ایجاد فرصت های برابر آموزشی و پرورشی و کار آمدتر کردن نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان نیازمند با نیازهای ویژه ارائه شود.
در سال تحصیلی جاری هفت هزار و 170 دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.
7348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.