بە گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در نشستی با تشکل های مردم نهاد استان با بیان اینکه مردم به سمن ها امید و اعتماد دارند اظهار داشت: از بین رفتن اعتماد مردم به تشکل های مردم نهاد آسیب های جدی به جامعه وارد می کند و آنها همواره باید اعتماد دو سویه مردم و دولت را داشته باشند.
وی افزود: نظارت بر عملکرد تشکل های مردم نهاد امری ضروری است و نباید اجازه داد چند تشکلِ محدود به آبرو و اعتبار همه تشکل ها لطمه وارد کند.
وی اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند و این همان نقطه ای است که دولت به آن امید دارد.
استاندار کردستان وظیفه سمن ها و دولت در کنار هم را خدمت رسانی به مردم و حفظ سرمایه ها در همه ارکان ذکر کرد و گفت: اگر جوانان ما دچار آسیب شده و این آسیب کماکان تداوم دارد نشان این است که ما در حفظ سرمایه های خود موفق عمل نکرده ایم.
مرادنیا افزود: نگاه ظاهری و سطحی به مسائل آفت تشکل های مردمی بوده و فزایش کمی تشکل های مردمی جای افتخار ندارد، بلکه زمانی می توانیم به کارمان افتخار کنیم که چند تشکل کارآمد ودارای عملکرد بنیادی وتاثیر گذار داشته باشیم.
وی حفظ و ارتقا حقوق شهروندی را از وظایف تشکل های مردمی اعلام کرد و گفت: حقوق مردم هرگز نباید توسط دولت تضییع شود، لذا ما در استان نیازمند توسعه گغتگوی مدنی هستیم.
وی اظهار داشت: رسالت ونقش تشکل های مردم نهاد در توسعه باید بارزتر شود و همکاری تشکل ها در حل مشکلات استان می تواند کارساز باشد.
استاندار کردستان حل نیازها و مشکلات اساسی استان را جزو اولویت های کاری خود برشمرد و گفت: هفتە آیندە نشستی با چند تن از وزرا در حاشیە دولت در مورد موضوع آب خواهیم داشت کە امیدواریم خبرهای خوبی برای مردم داشتە باشیم.

**574 سازمان مردم نهاد در کردستان فعالیت دارند
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کردستان از حضور وفعالیت 574 سازمان مردم نهاد خبر داد و گفت: استان جزو استان های توانمند و برتر کشور در زمینه سازمانهای مردم نهاد است.
حسین خوش اقبال اظهار داشت: کردستان به دلیل اینکه استان فرهنگی بوده، مشارکت پذیری مردم با حمایت مدیران ارشد استانی و استقبال از سیاست‌های دولت تدبیر و امید از جمله استان هایی است که دارای سازمان های مردم نهاد توانمند است.
وی گفت: سازمان های مردم نهاد، غیر سیاسی هستند و در راستای توسعه پایدار و همه جانبه تلاش می‌کنند.
خوش اقبال با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 574 سازمان دارای مجوز هستند و پرونده‌های 27 سمن در حال طی مراحل تاسیس است اضافه کرد: از تعداد 574 سمن تعداد 237 سمن با مجوز استانداری و فرمانداری ها فعالیت می نمایند و در 14 حوزه مشغول فعالیت اند.
وی به اقدامات مهم و قابل توجه از سوی تشکل های مردم نهاد اشاره کرد واظهار داشت: از جمله اقدامات انجام شده سمن ها می توان به راه اندازی خانه تشکل ها، مشارکت در توانمندسازی محلات، ایجاد دفاتر تسهیلگری آموزش همه اقشار جامعه، و همکاری در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد.
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کردستان از تشکلات مردم نهاد خواست با توجه به حسن اعتمادی که مردم به سازمان های مردم نهاد دارند طبق اساسنامه فعالیت کرده و از هرگونه فعالیت های سیاسی و ابزاری دوری و صرفا در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی اقدام کنند.
وی با بیان اینکە احتمال نفوذ بیگانگان و سرویس‌های اطلاعاتی و ضد انقلاب برای ورود به تشکل های مردمی بسیار زیاد است اضافە کرد: در ارتباط پیشنهاد وام های خارجی برای سمن ها با حوزه اجتماعی هماهنگی های لازم انجام شود .
خوش اقبال گفت: چون که سازمان‌های مردم نهاد الگوی جامعه هستند وهر خبری از طرف آنان برای جامعە باورپذیر است لازم است در پخش و فوروارد اخبار غیر موثق دقت شود تا اذهان عمومی دچار تشویش نشود .
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کرستان بە در پیش بودن ایام دهه فجر نیز اشارە کرد و از سمن ها خواست جهت تقویت سرمایه اجتماعی دستاوردهای انقلاب را برای مردم بازگو کنند.
وی اظهار داشت: دیدگاە استانداری کردستان مبتنی بر حمایت از سازمان های مردم نهاد است و در این راستا در جهت توانمند سازی و همچنین تقویت سمن ها و تشکل های مردمی از هیچ اقدامی دریغ نمی شود و در حوزه تعامل مدیران با سازمان های مردم نهاد نیز هر مدیری همراهی و همکاری نکند توبیخ می شود .
3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.