فرشید جهان بین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از میان این تعداد، 107 نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که با استفاده از 21 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات صاحب شغل شدند.
وی افزود: 306 مورد از اشتغال های ایجاد شده برای زنان مددجوی این نهاد با 65 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در شهرها و 502 طرح با اعتبار 77 میلیارد ریال نیز در روستاها بوده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان به نوع اشتغال های ایجاد شده نیز اشاره کرد و یادآور شد: 618 طرح از این تعداد با اعتبار 130 میلیارد ریال خود اشتغالی و 190 طرح با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون ریال مشاغل خانگی بود.
وی تاکید کرد: عمده طرح های اجرا شده برای زنان مددجوی این نهاد در سال جاری در حوزه های دامداری سبک و سنگین، خیاطی، فرشبافی، پرورش زنبور عسل و برخی طرحهای خدماتی دیگر بوده است.
جهان بین گفت: سال گذشته از مجموع 694 میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی در این استان، 230 میلیارد ریال صرف ایجاد طرح های اشتغالزایی در حوزه زنان شد.
وی اضافه کرد: با توجه به رسالت اصلی این نهاد در زمینه دستگیری از فقرا و نیازمندان، زنان سرپرست خانوار در جایگاه ویژه ای قرار دارند و با اولویت به امور اشتغال این قشر پرداخته شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: از ابتدای سال جاری در زمینه ایجاد اشتغال 2 هزار و 446 نفر، 2 هزار و 415 فقره تسهیلات با سرمایه گذاری 510 میلیارد ریال در استان پرداخت شده که همه این طرح ها اکنون فعال هستند.
بیش از 60 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.