به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم تجلیل از اهالی قلم حوزه انقلاب اسلامی که در راستای برنامه چهل قلم که به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز سه شنبه در کتابخانه عمومی سنندج برگزار شد و در آن از یک نویسنده کشوری و یک نویسنده استانی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.
بهناز ضرابی زاده نویسنده معرفی شده کشوری دراین مراسم گفت: از آنجا که کردستان بیشتر درگیر جنگ تحمیلی بوده می توان خاطرات بسیار زیبایی از دوران دفاع مقدس از مردم این منطقه استخراج و منتشر کرد.
وی با اشاره به اینکه آرزو داشتم اهل استان کردستان بودم چراکه مردمان این منطقه افتخار دارند زبان، فرهنگ و لباس ویژه خود را دارند افزود: امیدوارم نویسندگان این دیار با بهره مندی از زبان کُردی خاطرات دوران جنگ را بخوبی به رشته تحریر درآورند تا نسل های آینده از آن بهره مند شوند.
علی کلوندی یکی از نویسندگان کردستانی حوزه دفاع مقدس هم دراین مراسم گفت: بیش از سه هزار نقطه یادمانی دفاع مقدس در این استان وجود دارد که می تواند دستمایه ای برای نوشتن مطالب ارزشمندی توسط نویسندگان باشد.
وی اظهار داشت: این استان دارای نویسندگان و شاعرانی است که آثار آنها در دنیا شناخته شده ولی در حوزه دفاع مقدس تاکنون کار زیادی انجام نشده است.
این نویسنده کردستانی با اشاره به اینکه سال 92 نوشتن کتاب فریاد آزادی را آغاز کردم، افزود: این کتاب شامل تاریخچه کامل از فعالیت پیشمرگان مسلمان کُرد است.
کلوندی یادآورشد: تمام تلاش خود را کردم که دستاوردهای شهدای مظلوم پیشمرگ مسلمان کُرد را به رشته تحریر در آورم چراکه همه وظیفه داریم فرهنگ دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا را به طرز صحیحی به نسل آینده انتقال دهیم.
بهناز ضرابی زاده متولد سال 47 در شهر همدان است که صاحب آثاری با عناوین گلستان یازدهم، محله حاجی و مرغ شل است.
کتاب دختر شینا خاطرات قدم خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی از این نویسنده منتشر شده که به عنوان کتاب سال شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس هم برگزیده شده است.
علی کلوندی نویسنده استانی تجلیل شده در این مراسم هم متولد سال 55 شهرستان قروه است و دارای کتاب برگزیده سال با عنوان فریاد آزادی در سال 96 و سه عنوان مقاله برتر در همایش های ملی و بین المللی است.
از دیگر آثار او می توان به نقشه های خاکی، دادا، راه اینجاست، حدیث سرو، راسخون جهاد و شهادت، کدخدا شریف، برسکوی افتخار است.
این نویسنده کردستانی آثاری هم با عناوین حماسه تپه الله اکبر، ستارگان هدایت و حدیث سرو قامتان را در حال چاپ دارد.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.