سعدی نقشنبدی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان با اشاره به اینکه اکنون برخی از حراست منابع طبیعی فاصله گرفته اند، اظهار داشت: این اداره کل با طرح های مختلف بدنبال جلب مشارکت مردم در حراست و صیانت از اراضی ملی و مراتع و جنگل ها است.
وی افزود: علت دور شدن مردم از این مهم برخوردهای قهر آمیز در سالیان گذشته بود که انتظار می رود با افزایش وابستگی و انتفاع مردم ساکن در روستاها و حاشیه مراتع و جنگل ها آشتی بین بهره برداران و دستگاه های اجرایی با هدف افزایش مشارکت در صیانت از سرمایه های ملی ایجاد کرد.

** 50 درصد اعتبارات آبخیزداری کردستان تامین شده است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به اینکه در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی 180 میلیارد ریال اعتبار به طرح های آبخیزداری این استان اختصاص یافت، اضافه کرد: تاکنون 50 درصد این اعتبارات تخصیص داده و هزینه شده است.
نقشبندی یادآور شد: این میزان اعتبارات برای جلوگیری از پراکنده کاری در 19 زیر حوضه آبی استان هزینه می شود تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن با به نتیجه رسیدن طرح ها بیشترین دستاورد را داشته باشیم.

** توجه به مطالعات و اجرای آن مهمترین هدف اداره کل است
وی با بیان اینکه توجه به مطالعات علمی در طرح ها و اجرای آن بر مبنای دستاوردهای آن مهمترین هدف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان است، اظهار داشت: در کنار اینها به صورت برنامه محوری در حال اجرای طرح های دیگری نیز هستیم.
نقشبندی تاکید کرد: سعی می شود در اجرای برنامه محوری تمام مطالعات جامعی که در گذشته انجام شده نیز بازنگری و به روز رسانی شود.

** رسانه هادی موفقیت در اهداف مرتعداری و جنگلبانی است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه رسانه ها هدایت کننده موفقیت ها برای رسیدن به اهداف مرتعداری و جنگلبانی هستند، گفت: سعی می شود برای ارتقای سطح آگاهی مردم و بهره برداران از این ابزارها بیشترین استفاده را برد.
وی اضافه کرد: مهمترین مشکلی که اکنون در برخی دستگاه های اجرایی مشاهده می شود عدم رغبت مسئولان در امر اطلاع رسانی است که می توان با حذف این رویه بسیاری مشکلات را با آگاهی دهی به جامعه حل کرد.
کردستان حدود یک میلیون و 788 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع دارد که معادل 61 درصد سطح استان را شامل می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.