به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات تیم فوتبال آوالان کامیاران اظهار داشت: این پنج میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان به شهرداری کامیاران واگذار می شود تا برای تیم آوالان هزینه شود.
وی به وضعیت نامطلوب بودجه و اعتبارات در کل کشور اشاره کرد و گفت: با این وجود در صورتیکه تیم آوالان در بازی امروز خود مقابل تیم فولاد نوین اهواز پیروز شود 500 میلیون ریال پاداش دریافت می کند.
استاندار کردستان اضافه کرد: هرچقدر برای ورزش خرج کنیم، سرمایه گذاری و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی است و شور و نشاط را برای جامعه به همراه دارد.
مرادنیا یادآور شد: تلاش می شود صندوقی را با عنوان کمک به ورزش کردستان تشکیل تا کمک های مردمی و خیران را برای حمایت از ورزش استان از جمله فوتبال جذب شود.
وی نبود اسپانسر برای حمایت از ورزش استان را ناشی از نبود صنایع بزرگ در کردستان دانست و تاکید کرد: هنوز در کردستان فضا برای جذب حامی مالی شکل نگرفته و به دلیل ضعف صنایع استان از لحاظ مالی، نتوانسته ایم به این سمت گام برداریم.
استاندار کردستان در ادامه از ناتوانی شهرداری های استان برای حمایت از ورزش اشاره کرد و گفت: مدت یک ماه است که به دنبال دریافت تسهیلات از بانک ها برای پرداخت حقوق کارگران شهرداری ها هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم با بیان اینکه در فوتبال کشور سهمی نداریم، افزود: با وجود حضور ورزشکاران توانمند در اردوی تیم های ملی، به دلیل مشکلات مالی و نبود اسپانسر توان حضور در لیگ های کشور را نداریم.
حامد جولایی اظهار داشت: تنها مشکل ما نبود حامی مالی است و این اداره کل فقط یک درصد می تواند تیم ها و هیات ورزشی استان را کمک کند و به نوعی کمک ها قطره چکانی است.
وی از استاندار کردستان خواست که جلسه ای با مدیران واحدهای صنعتی بزرگ مانند پتروشیمی برای جلب حمایت مالی آنان از ورزش به ویژه فوتبال برگزار شود.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اضافه کرد: در دهه فجر امسال 10 طرح ورزشی در استان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.
فرماندار کامیاران نیز با بیان اینکه هیات های ورزشی باید فعالتر شوند، افزود: حمایت از ورزش به ایجاد شور و نشاط اجتماعی و افزایش امید به زندگی در جامعه کمک می کند.
مسعود الماسی یادآور شد: باید از محل ارزش افزوده برای کمک مالی به هیات های ورزشی به ویژه فوتبال استفاده کنیم، ضمن اینکه دستگاه های اجرایی هم در این زمینه می توانند کمک حال ورزش استان باشند.
وی از تلاش برای جذب سه میلیارد ریال اعتبار از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای کمک به تیم فوتبال آوالان کامیاران اشاره کرد و اظهار داشت: مراحل پایانی این جذب این اعتبار در حال اجرا بوده اما این اعتبار نیز کافی نیست.
فرماندار کامیاران، مشکلات سخت افزاری از جمله نبود سالن مناسب، صندلی تماشاچی و محوطه سازی نامطلوب را از دیگر مشکلات باشگاه آوالان این شهر اعلام کرد و خواستار کمک اداره کل ورزش و جوانان برای رفع این مشکلات شد.
رئیس هیات فوتبال کردستان هم رقابت در لیگ دسته 2 فوتبال بزرگسالان را دشوار توصیف کرد و گفت: تیم آوالان کامیاران با وجود توان بالای کادر فنی، به لحاظ مالی در شرایط نابرابری نسبت به دیگر تیم های حاضر در لیگ قرار دارد.
رضا رحمانی افزود: این تیم تاکنون با کمک خیران و اداره کل ورزش و جوانان استان سرپامانده ولی این کمک ها کافی نبوده و نیاز به حمایت جدی داریم.
وی تیم آوالان را ویترینی از فوتبال استان در سطح بزرگسالان دانست و یادآور شد: این تیم به دلیل ضعف مالی برای شرکت در ادامه رقابت ها با مشکل مواجه است و می طلبد توجه ویژه ای به آن شود.
به گزارش ایرنا، تیم فوتبال آوالان کامیاران در لیگ دسته دو فوتبال باشگاه های کشور بازی می کند و در حال حاضر 24 امتیازی و در رده ششم جدول قرار دارد.
رقابت های فوتلا لیگ دسته 2 باشگاه های کشور با حضور 28 تیم در 2 گروه 14 تیمی برگزار می شود و از هر گروه، 2 تیم مستقیم و یک تیم از طریق پلی آف به لیگ دسته اول صعود و از هر گروه نیز 2 تیم به لیگ دسته سوم سقوط می کند.
در حال حاضر هشت هزار و 500 فوتبالیست سازمان یافته و بیمه شده در استان کردستان فعالیت دارند.
7355 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.