به گزارش ایرنا، عدنان زندی روز یکشنبه در دومین نشست خبری این جشنواره با رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره همراه بود، اظهار داشت: 30 نفر از دانشجویان استان کردستان نیز به این جشنواره اثر ارسال کرده اند.
وی از اضافه شدن بخش فیلمنامه در سال دوم برگزاری آن خبر داد و تاکید کرد: زمان برگزاری جشنواره هفتم و هشتم بهمن ماه امسال است.
زندی با اشاره به ارسال 95 اثر در دوره اول و انتخاب 30 اثر به عنوان آثار راه یافته به جشنواره افزود: در هر بخش سه اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و یک فیلم از نگاه مخاطبان و نیز تقدیر ویژه از فیلم منتخب داوران انجام و فیلمنامه برتر هم مورد تقدیر قرار می گیرد و علاوه بر آن دو جازیه توسط حوزه هنری و دو جایزه هم توسط دانشگاه کردستان به این تعداد افزوده شده است.
وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: شناسایی استعدادهای و پتانسیل های جدید فیلمسازی در استان، ایجاد انگیزه برای دانشجویان سینما و انیمیشن، شناسایی و حمایت از ایده های برتر، حمایت از آثار و تولیدات دانشجویی و ایجاد بستری برای تبادل تجربیات دانشجویی و شناخت نقاط قوت و ضعف از اهداف این جشنواره است.

** تولیدات دانشجویی در جمع فیلم های 100
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان هم از حمایت این نهاد از فیلمنامه های برتر برای تولید خبر داد و گفت: دانشجو محوری، اعتبار سازی و اعتماد سازی از محورهای این جشنواره دانشجویی است.
زانیار لطفی در ادامه با اشاره به کیفی بودن آثار در دوره گذشته اظهار داشت: پردیس سینما بهمن سنندج، میزبان این رویداد هنری دانشجویی خواهد بود.
وی با بیان اینکه بستر برای برگزاری این جشنواره در سطح ملی فراهم است، افزود: حوزه هنری و انجمن سینمای جوان آماده حمایت از این رویداد فرهنگی است.
لطفی این جشنواره را فرصتی برای حمایت مادی و معنوی از ایده های هنری دانشجویان و ارائه توانمندی های دانشجویان برشمرد و اضافه کرد: در جشنواره فیلم 100، بیش از 20 اثر حوزه هنری کردستان حضور دارد که حدود هشت اثر ساخته دانشجویان حاضر در جشنواره های فیلم ریگا است.
وی یادآور شد: جلال نصیری هانیس، توفیق امانی، برهان احمدی، سامان حسین پور و نوید زارع، داوران دومین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه ریگا هستند.
به گزارش ایرنا، 560 دانشجو در هفت رشته کاردانی و هفت رشته کارشناسی در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان مشغول به تحصیل هستند و تاکنون سه هزار نفر هم از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.