سرهنگ جمشید محبت خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس استاندارد جهانی به ازای هر یک هزار هکتار عرصه یک محیطبان باید باشد که در ایران 10 تا 12 هزار هکتار یک محیطبان انجام وظیفه می کند.
وی اضافه کرد: نگاه و برنامه ما رسیدن به چارت سازمانی محیط زیست و سپس پرداختن و دستیابی به استاندارد جهانی در بخش محیطبانان است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور افزود: بر اساس چارت سازمانی باید تعداد محیطبانان در کشور هفت هزار و 400 نفر باشد که اکنون سه هزار و 400 نفر است.
وی یادآور شد: موافقت لازم از سازمان اداری و استخدامی گرفته شده که طی پنج سال آینده تعداد محیطبانان را از 3400 نفر فعلی به دو برابر افزایش دهیم.
سرهنگ محبت خانی با اشاره به اینکه 50 درصد نیروی انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این یگان مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: یکی از دغدغه های موجود در یگان حفاظت محیط زیست نداشتن ردیف بودجه مصوب بود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با پیگیری های انجام شده، 350 میلیارد ریال به عنوان ردیف بودجه مستقل به یگان حفاظت محیط زیست کشور در سال آینده اختصاص پیدا می کند.
وی اظهار داشت: بعد از برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده سهم هر استان از بودجه مذکور به فرماندهان یگان های استانی اعلام می شود تا برای ارتقای وضعیت محیط بانی هزینه شود.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای چهار منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش شامل منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت 39 هزار هکتار، پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصر به فرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.
در حال حاضر از 210 نفر پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان 92 نفر را محیطبانان تشکیل داده اند.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.