هیوا لهونیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار تبدیل هفت هزار انشعاب غیرمجاز به غیردائم انجام شده و مابقی نیز در حال ایجاد تاسیسات مورد نیاز برای واگذاری انشعاب هستیم.
وی با بیان اینکه اغلب انشعاب های غیرمجاز در حاشیه شهرهای سنندج، مریوان و بخشی از بانه قرار دارد، افزود: برای ساختمان هایی که به صورت غیرمجاز احداث شده و به شرط عدم نقض مقررات (از جمله ساخت و ساز در حریم راه و رودخانه ها)، این امکان فراهم شده که انشعاب به صورت غیردائم به متقاضیان واگذار شود.
لهونیان یادآور شد: این طرح باعث شده بخش قابل توجهی از صاحبان ساختمان های غیر مجاز به سمت استفاده از انشعاب های غیردائم سوق پیدا کنند البته دستگاه های متولی باید ظرف سه سال برای این مشترکان تعیین تکلیف کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به بحث نیروگاه های خورشیدی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون در بخش خانگی هشت سامانه خورشیدی با ظرفیت تولید 30 کیلووات ساعت برق نصب و راه اندازی شده است.
لهونیان تاکید کرد: تعداد دیگری از مشترکان خانگی متقاضی نصب پنل های خورشیدی پنج کیلو واتی هستند و در حال عقد قرارداد با آنان و توسعه این سامانه ها در استان هستیم.
شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان دارای 637 هزار و 530 مشترک انشعاب دائم است که حدود 85 درصد مشترکان را انشعاب های خانگی تشکیل می دهند.
ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی کردستان 100 درصد است و تمام روستاهای بالای 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.