سالم صلواتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: انجمن سینما جوانان دفتر سنندج در 2 بخش مالی و تامین تجهیزات از ساخت و تولید فیلم های کوتاه حمایت می کند.
وی با اشاره به اینکه اساس و پایه فعالیت انجمن بر آموزش و تولید فیلم بنیان گذاشته شده است، اضافه کرد: امسال برای تولید 44 فیلم کوتاه در سنندج توسط این انجمن مجوز صادر شده که 19 مورد این فیلم ها مورد حمایت تجهیزاتی قرار گرفته اند.
صلواتی افزود: 2 مجوز تولید فیلم کوتاه هم در این شهرستان از حمایت تولید حرفه ای برخوردار شدند که در این نوع حمایت از 100 تا 200 میلیون ریال به سازنده فیلم وجه نقد پرداخت می شود و علاوه برآن تجهیزات مورد نیاز او هم تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از 2 فیلم مورد حمایت حرفه ای، تولید شده و دیگری در مرحله پیش تولید قرار دارد، یادآورشد: آثار تولید شده انجمن در سال جاری حضوری فعال در جشنواره های بین المللی و ملی داشتند که از جمله آن می توان به فیلم کوتاه ذبح ساخته سامان حسین پور اشاره کرده جایزه بهترین فیلم خارجی جشنواره بلغارستان را برد.
مدیر انجمن سینما جوانان ایران دفتر سنندج یکی از برنامه ها و فعالیت های انجمن را برگزاری دوره های آموزشی خواند و گفت: دوره فیلم سازی انجمن همه ساله از اواسط پاییز آغاز می شود که مدت دوره ها نیز از 9تا 12 ماه به طول می انجامد.
صلواتی اضافه کرد: این دوره در سه گام برگزار می شود، که دوره امسال آن اکنون در گام دوم قرار دارد که در آن به آموزش مباحثی هم چون کارگردانی، فیلم نامه نویسی، تدوین و صداربرداری پرداخته می شود.
وی اظهار داشت: گام سوم هم دربرگیرنده سه کارگاه تخصصی شامل فیلم تجربی، فیلم داستانی و فیلم مستند است که آموزش این مرحله یک ترم طول می کشد.
سینما جوانان دفتر سنندج از سال 65 فعالیت خود را آغاز کرده است و هر سال در رشته های مختلفی هم چون فیلمبرداری و عکاسی هنرجو می پذیرد و به آنها آموزش های لازم را ارائه می کند.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.