به گزارش خبرنگار ایرنا، عملیات ساخت خانه امید سالمندان سنندج روز شنبه آغاز شد و این خانه در پارک آی تی شهر سنندج به مساحت یک هزار مترمربع ساخته می شود و 50 میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در این مراسم گفت: این ساختمان برای جمعیت 13 هزار نفری بازنشستگان شهر سنندج کافی نیست و امیدواریم در آینده شاهد ساخت خانه امید دیگری در این شهر باشیم.
سید مهدی فرشادان اظهار داشت: تنها کلنگ زنی و آغاز کار مهم نیست بلکه ادامه آن و تکمیل خانه امید برای سالمندان اهمیت دارد.
وی با اشاره به اینکه سالمندان سال ها برای جامعه زحمت کشیده اند اضافه کرد: باید بتوانیم حداقل نیازهای آنها بویژه در حوزه پرداختی ها و مستمری ها را برآورده کنیم.
فرشادان یادآور شد: این قشر نیازهای مهمی در حوزه های مختلف از جمله سلامت، تسهیلات کم بهره، سفرهای زیارتی و سیاحتی دارند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه محدودیت های زیادی در میزان لایحه بودجه سال 98 وجود دارد اما مجلس سعی می کند بررسی های خود را به سمت افزایش اعتبارات حوزه صندوق بازنشستگان به ویژه همسان سازی حقوق ها معطوف کند.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان هم در این آیین گفت: بیشتر پارک های شهر سنندج اوقافی است و این نقطه از شهر سنندج با پیشنهاد شورای اسلامی شهر برای ساخت خانه امید انتخاب شد.
محمد احمدی اظهار داشت: یک هزار مترمربع برای ساخت خانه امید در سنندج در نظر گرفته شده است و طی 18 ماه عملیات ساخت آن به پایان می رسد.
خانه امید شهر سنندج پنجاهمین خانه امید سالمندان در کشور است و این خانه ها باید مجهز به بخش های مختلفی همچون کانون خدمات مشاوره، خانه سلامت، مرکز ادبی، هنری، کافی ‏نت، کافی شاپ، سالن ورزشی، مرکز فعالیت های قرآنی، خانه آموزش، واحدهای ‏مشاوره و کاریابی، واحد فناوری اطلاعات باشد.
میرهادی قره سید رومیانی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در حضور خود در شهر سنندج همچنین سالن چند منظوره ورزشی هتل جهانگردی را نیز افتتاح کردند تا بازنشستگان بتوانند با تخفیف 50 درصدی از این سالن بهره مند شوند.
6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.