افشین خوشگوار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد دانش آموز سفیر سلامت 15 درصد دانش آموزان شاغل به تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم استان را شامل می شود.
وی افزود: در زمینه اجرای این طرح برای مدارس هر شهرستان و منطقه سهمیه دانش آموزی تعیین شده و جامعه هدف آن آموزش های لازم را در 12 سرفصل توسط 198 مربی با عنوان مراقبین سلامت فرا می گیرند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: ترویج مفاهیم سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی در بین دانش آموزان هدف اصلی از اجرای طرح سفیران سلامت است.
وی اضافه کرد: سفیران سلامت علاوه بر اینکه زمینه یادگیری و ارتقای سواد سلامت سایر دانش آموزان و تعمیم این سواد به درون خانواده ها را فراهم می کنند بلکه یک بسیج عمومی سلامت را تشکیل می دهند.
خوشگوار اظهار داشت: طرح سفیران سلامت در استان از آبان ماه و براساس دستورالعمل های ابلاغ شده در سطح مدارس شهری و روستایی استان آغاز شده و تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.
در سال تحصیلی جاری 290 هزار دانش آموز مقاطع سه گانه (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در سه هزار و 800 مدرسه استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.