فرزاد سردارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نتیجه بازرسی های انجام شده در 9 ماه سال جاری سه هزار و 401 فقره پرونده تخلف تشکیل شد.
وی تعداد تخلف های شناسایی و کشف شده در این مدت را هم 3 هزار و 975 مورد اعلام کرد و افزود: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده بیش از 30 میلیارد و 143 میلیون ریال است.
رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان اضافه کرد: بیشترین تخلف های انجام شده در واحدهای صنفی و غیر صنفی استان در این مدت مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور است.
سردارزاده گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار، نظارت و بازرسی از واحدهای موجود در سطح بازار بسیار دقیق تر گذشته انجام و با هر نوع تخلفی بشدت برخورد می شود.
وی افزود: بیشترین محور کار و اولویت گروه های گشت و بازرسی استان، نظارت بر نحوه توزیع و عرضه کالاهای اساسی چون برنج، روغن، لبنیات، حبوبات است.
رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: چهار هزار و 167 مورد شکایت مردمی در این مدت به ثبت رسیده که منجر به تشکیل 971 فقره پرونده شده است.
سردارزاده اظهار داشت: از تعداد کل تماس های مردمی گرفته شده در ارتباط با تخلفات و شکایت آنها از واحدهای موجود در سطح بازار 2 هزار و 131 مورد تلفنی، 128 مورد حضوری و هزار و901 مورد هم کتبی بوده است.
تماس تلفنی مردم از طریق شماره 124 انجام شده و می شود و این سامانه تلفنی بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.
حدود 65 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، بیش از 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.