سرهنگ فیض الله منصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم به توصیه های پلیس در خریدها از فضای مجازی توجه نمی کنند و براحتی از رمز دوم آنها سوء استفاده می شود.
وی یادآور شد: البته بانک مرکزی به تمام بانک های کشور اعلام کرده در آینده استفاده از رمزهای یکبار مصرف را آغاز کنند که اجرایی شدن این امر امکان سوء استفاده از رمز دوم در کلاهبرداری های اینترنتی را بشدت کاهش می دهد.
جانشین رئیس پلیس فتا کردستان اضافه کرد: یکی دیگر از راه هایی که کلاهبرداری های مالی در فضای مجازی دیده می شود خرید از سایت هایی همچون بازار است که فرد بدون اطمینان از هویت فرد و یا کالای مدنظر، مبالغی را انتقال می دهد.
وی افزود: موارد متعددی دیده شده که کالایی با قیمت اغوا کننده در سایت قرار داده شده و خریدار نیز مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به فروشنده می دهد اما هرگز کالا را دریافت نمی کند و تماس ها با فروشنده مجازی نیز بدلیل خاموش شدن تلفن بی نتیجه می ماند.
سرهنگ منصوری تاکید کرد: توصیه ما به کسانی که اقدام به خرید در سایت های اینترنتی می کنند اینکه سایت ها فقط محلی برای ارائه کالاهای دیگران است حتما قبل از پرداخت پول، جنس را تحویل بگیرند سپس وجه آن را بپردازند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.