احمد فعله گری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فشار گاز در مبادی ورودی استان مناسب است و با وجود سرمای هوا مشکلی از لحاظ نوسان در توزیع گاز طبیعی پیش نخواهد آمد.
وی به عملیات اتصال خط نهم سراسری گاز به خط 16 اینچ شهرستان های سقز و بانه در شهریور امسال اشاره کرد و افزود: این عملیات با هدف تقویت فشار گاز این شهرها انجام و مشکل نوسان گاز در این مناطق نیز بر طرف شد.
مدیر عامل شرکت گاز کردستان تاکید کرد: تمام تاسیسات، خطوط انتقال و شبکه توزیع گاز طبیعی در استان آماده خدمات رسانی بوده اما صرفه جویی مشترکان در مصرف گاز ضروری است.
وی با بیان اینکه امکان قطعی گاز بر اثر حوادث غیرقابل پیش بینی وجود دارد، یادآور شد: دیروز بر اثر رانش زمین در منطقه سروآباد و مریوان، خط لوله انتقال دچار آسیب شد و گاز مشترکان در این منطقه (روستاهای ابراهیم آباد و احمد آباد) برای مدت هشت ساعت قطع شد که با تلاش ماموران شرکت مشکل عصر دیروز بر طرف و گاز وصل شد.
فعله گری در رابطه با نحوه استفاده صحیح از گاز طبیعی به مشترکان در استان کردستان توصیه کرد: استفاده از پنجره های دو جداره در منازل و ادارات ضروری است چرا که از این طریق تا 40 درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان اضافه کرد: استفاده از پرده های ضخیم، خاموش کردن بخاری و وسایل گرمازا در اتاق های غیر نشیمن و تنظیم درجه حرارت پکیج به دمای رفاه (8 تا 21 درجه) می تواند نقش زیادی در کاهش مصرف گاز داشته باشد.
عایق کاری پکیج با استفاده از پشم شیشه، تنظیم موتورخانه روی دمای 50 درجه، عدم استفاده از شومینه های دیواری بدلیل بازده حرارتی کم و مصرف بالا از دیگر مواردی است که فعله گری بر رعایت آن از سوی مشترکان تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، شرکت گاز کردستان بیش از 510 هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی دارد و در مجموع 95،6 درصد جمعیت استان معادل یک میلیون و 533 هزار نفر از نعمت گاز بهره مند هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.