به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در نشست با روحانیون و علما استان کردستان اظهار داشت: اعتبار راه آهن سال گذشته 630 میلیارد ریال بود که 480 میلیارد ریال به آن اختصاص یافت.
وی با اشاره به اعتباراتی که برای راه های استان در بودجه 98 در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: اعتبار اختصاص یافته برای بخشی از کریدور شمال - جنوب که از کردستان می گذرد نیز یک هزار و 630 میلیارد ریال است.
مرادنیا افزود: تونل جاده سنندج - مریوان نیز که عملیات اجرایی آن چندی پیش به اتمام رسید، انتظار می رود این جاده در سال 98 تکمیل شود و زیر بار ترافیک برود.
وی اختصاص بودجه برای تامین آب شرب روستاهای برخی از شهرستان های استان را نیز از دیگر اتفاقات خوب در بودجه سال 98 در رابطه با استان کردستان دانست.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه در سال 96 حدود 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در استان کردستان هزینه شد، گفت: در سال جاری 15 هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار برای استان مصوب شد که در 6 ماهه اول نیمی از آن جذب و هزینه شد.
وی تاکید کرد: در بودجه سال آینده 17 هزار 140 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که اگر مصوب شود شاهد رشد مناسبی در اعتبارات اختصاص یافته به استان کردستان خواهیم بود.
مرادنیا با بیان اینکه بودجه کل استان در سال آینده 17 هزار و 140 میلیارد ریال تعیین شده است، یادآور شد: در حوزه اعتبارات بانکی برای اشتغال روستایی یک هزار و 730 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه بانک ها نیز از منابع خود 22 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند، افزود: در مجموع 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف در استان کردستان پرداخت شده است.
مرادنیا با اشاره به اینکه استان دوم در تولید گندم بوده ایم، اظهار داشت: تلاش زیادی با کمک معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته تا تخصیص آب استان افزایش یابد که با تحقق آن تحولی در کشاورزی استان روی می دهد.
مرادنیا تاکید کرد: پروژه های نیمه تمام زیادی از جمله بیمارستان سقز، تالار فرهنگ و سالن 6 هزار نفری سنندج در استان وجود دارد که سال آینده تکمیل شده و مردم ثمره آن را ببینند.
وی افزود: بازگشایی مرز سیران بند و سیف در دستور کار قرار دارد و در این راستا گفت و گوهای متعددی با وزارت خارجه و مسئولان عراقی صورت گرفته که امیدواریم در نتیجه آن همین امسال شاهد بازگشایی مرز باشیم.
استاندار کردستان یادآور شد: باید به دنبال رونق تولید در شهرهای مرزی باشیم و نباید تنها به تجارت در این مناطق اکتفا کنیم.
وی اضافه کرد: نامه به رهبر معظم انقلاب هم نوشته ایم تا یک و نیم میلیارد دلار برای شبکه های آبرسانی، توسعه باغات و تولید گوشت قرمز در استان تخصیص یابد.
مرادنیا با اشاره به نقش بی بدیل و بی نظیر روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نقش آفرینی روحانیون در شرایط امروز کشور هم مورد نیاز است.
وی تاکید کرد: باید به دنبال ایجاد وحدت و امید بخشی در جامعه باشیم چرا که دشمن شرایط سختی را برای ما فراهم کرده است.
استاندار کردستان افزود: دشمن درصدد ایجاد تفرقه و نفاق است و رسانه های مختلفی از دور و نزدیک برای براندازی نظام تلاش و برنامه ریزی می کنند.
وی اظهار داشت: در چنین شرایطی می طلبد ما هم در مقابل آنها بایستیم و در کنار مردم باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم در این نشست گفت: دولت با سر لوحه قرار دادن سخنان رهبری اختلاف افکنی مذهبی را بر نمی تابد.
حسین خوش اقبال اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان جمهوری اسلامی هم قسم شده اند نگذارند چهلمین سالگرد انقلاب برگزار شود این روز را باشکوه جشن می گیریم.
وی افزود: وظیفه ما و همه روحانیون است که خدمات نظام جمهوری اسلامی را بیان و گسترش نشاط اجتماعی را سرلوحه کار قرار دهیم تا در جامعه امید آفرینی شود.
خوش اقبال با بیان اینکه ضروری است به مباحت وحدت آفرین بیش از پیش پرداخته شود. اضافه کرد: همه باهم دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کنیم.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.