بهرام چاره خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی پیش بینی می شود در هفته جاری سردترین نواحی استان در سردترین ساعت، کمینه دمای هوا به حوالی منفی 26 تا 28 درجه سانتیگراد برسد و با این روند شاهد کاهش حدود 8 درجه ای دما خواهیم بود.
وی در خصوص پیش بینی وضعیت هوا در روزهای آینده اضافه کرد: امروز یکشنبه تا اواخر وقت فردا با ورود سامانه بارشی به استان شاهد پوشش ابر، مه، وزش باد گاهی شدید و بارش برف و باران در ارتفاعات، گردنه ها و مناطق سردسیر کولاک برف و در برخی نقاط رعد و برق هستیم.
چاره خواه افزود: بیشتر بارش ها برای نواحی غربی و جنوبی استان از جمله مریوان، بانه، سقز، سرشیو، سروآباد، اورامان، کامیاران و سنندج برآورد می شود و بدنبال آن سه شنبه جوی نسبتا آرام و پایدار بر سطح استان حاکم می شود.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: با توجه به نوع و شدت بارش ها، امکان آبگرفتگی معابر شهری و روستایی در مناطق جنوبی و جنوب غربی و بارش برف و کولاک در گردنه ها و نیمه شمالی استان، اختلال در ترددهای بین شهری وجود دارد.
چاره خواه تاکید کرد: از لحاط دمایی نیز در طول فعالیت سامانه اندکی افزایش پیدا می کند ولی با خروج آن و اتمام بارش ها به خصوص در روز چهارشنبه بر شدت سرما و یخبندان شبانه و صبحگاهی افزوده خواهد شد و شاهد کاهش دمای چهار تا هشت درجه سانتیگراد در سطح استان خواهیم بود.
وی گفت: همچنین بعد از ظهر چهارشنبه موج فعال و سرد بارشی وارد استان می شود که فعالیت آن تا صبح جمعه پیش رو ادامه دارد.

** هزارکانیان در یک هفته گذشته سردترین ایستگاه کشور بوده است
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان افزود: هزار کانیان دیواندره در این استان در یک هفته گذشته سردترین ایستگاه کشور بود و امروز نیز دمای آن به منفی 17 درجه سانتیگراد رسید.
چاره خواه یادآور شد: این دما نیز در کشور سردترین بود و پس از آن زرینه دیواندره با 13 درجه زیر صفر دومین شهر سرد کشور در 24 ساعت گذشته بود.
وی تاکید کرد: در روز گذشته نیز کامیاران با 10 درجه بالای صفر، سروآباد با 9.4 درجه و مریوان با 9.2 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین مناطق استان کردستان بودند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین بارش باران در استان کردستان در آمار 30 ساله بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.