ایوب غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از دیروز و همزمان با روز پرستار در بخش اورژانس این دو مرکز درمانی آغاز شده و پنج روز نیز ادامه دارد.
وی افزود: طرح غربالگری سلامت ایرانیان شامل کنترل و اندازه گیری فشار خون، قد، وزن، چربی و قند خون است که به مناسبت هفته پرستار به افراد بالای 30 سال سن این شهرستان ارائه می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان یادآور شد: این طرح همزمان با سراسر کشور دیروز آغاز شد و نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان بهداشت و درمان این شهرستان با حضور در یکی از دو مرکز درمانی اقدام به غربالگری کردند.
غلامی هدف از اجرای این طرح را شناسایی و درمان بیماران اعلام کرد و گفت: در جامعه 50 درصد افرادی که دچار بیماری دیابت و فشار خون هستند از بیماری خود آگاه نیستند و تنها راه تشخیص این 2 بیماری به ترتیب انجام آزمایش قند خون و اندازه گیری مقدار فشار خون است.
وی اظهار داشت: همه افراد 30 سال به بالا باید هر 6 ماه یکبار از وضعیت قند و فشار خون خود آگاه شوند تا دچار مشکلات بعدی ناشی از این بیماری ها نشوند.
شهرستان مرزی مریوان با 153 هزار نفر جمعیت در 135 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و هم مرز اقلیم کردستان عراق است.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.