اردلان مبارکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال های خُرد در روستاها بویژه در بحث مشاغل خانگی صندوق قرض الحسنه اشتغال در روستاها راه اندازی و ایجاد می شود.
وی افزود: برای ایجاد این صندوق ها یک نفر به عنوان تسهیلگر که دوره های لازم برای توجیه سایر اعضای صندوق را گذرانده با تشکیل هسته جهادی در روستاها همراه با امام جماعت، دهیار و اعضای شورا جلسه توجیهی را برگزار می کند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سروآباد یادآور شد: برای ایجاد هر صندوق روستایی سه نفر باید عضو باشند و هر کدام به اندازه آورده خود از 100 هزار تا یک میلیون ریال به صورت ماهیانه به حساب صندوق مبلغی واریز می کنند.
وی تاکید کرد: بعد از مشخص شدن اعضای هیات امنای صندوق قرض الحسنه باید یک حساب نزد یکی از بانک های عامل سطح شهرستان افتتاح کنند.
مبارکی گفت: بعد از 6 ماه واریز مبلغ مشخص شده و براساس اولویت و نظر اعضای هیات امنای صندوق اعضای آن صندوق می توانند تسهیلات دریافت کنند.
وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات ارتباط مستقیم با موجودی صندوق دارد، افزود: اعضای صندوق جهت دریافت تسهیلات نیازی به ضامن ندارند و به صورت زنجیره ای می توانند ضامن تسهیلات پرداختی یکدیگر باشند.
وی یادآور شد: چنانچه اعضای صندوق قرض الحسنه روستایی در بانک انصار حساب باز کنند، بانک نیز جهت تشویق صندوق 100 میلیون ریال جهت حمایت صندوق به حساب آن کمک می کند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سروآباد تمرین کار گروهی را از اهداف تشکیل این صندوق ها برشمرد و گفت: تشکیل گروه های جهادی، محرومیت زدایی، اجرای پروژه های عمرانی، اشتغالزایی و توانمندسازی افراد از برنامه های مهم بسیج سازندگی سپاه شهرستان سروآباد است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.