جمال علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 9 ماه منتهی به آذر ماه یک هزار و 354 مورد ازدواج و 495 طلاق در سقز ثبت شده است.
وی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در مردان حدود 30 و در زنان 25 سال است، افزود: میانگین طلاق در سقز در بین مردان 35 و در میان زنان نیز 31 سال است.
رئیس ثبت احوال سقز یادآور شد: نسبت جنسی ولادت دختر در این شهرستان 100 و نوزادان پسر 107 واقعه است.
علیزاده با اشاره به اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 6 درصدی را نشان می دهد، اضافه کرد: در این مدت 776 وفات نیز در سقز روی داده که نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش یافته ضمن اینکه میانگین سنی وفات مردان 66 سال و زنان 70 سال بوده است.
وی بیشترین فراوانی اسم پسران را به ترتیب محمد، ایهان، آراد، آرسام و سامیار و دختران را نیز باران، آنیا، نیلا، سوژین و مهنا اعلام کرد و گفت: تنها اسمی که به هیچ عنوان قابل تغییر نیست محمد بدلیل شان و بزرگی آن است و بقیه اسامی تا حدودی قابل تغییر هستند.
علیزاده در خصوص صدور کارت های هوشمند ملی نیز یادآور شد: تاکنون در سقز 148 هزار کارت شناسایی هوشمند صادر شده و امیدواریم تا پایان امسال این کارت برای تمام واجدین شرایط در این شهرستان صادر شود.
شهرستان سقز با بیش از 168 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان واقع شده است.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.