به گزارش ایرنا، ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران راه آسفالته روستایی در یک هزار و 700 روستای این استان به کمتر از 100 کیلومتر می رسید ولی در سایه خدمات چهل ساله انقلاب اسلامی بهره مندی از این زیرساخت اینک حدود 30 برابر افزایش یافته است.
رئیس اداره نظارت و ساخت راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این استان حدود 100 کیلومتر شامل کمتر از 2 درصد از راه های روستایی موجود آسفالت بود.
رامین محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان هم اکنون با تلاش های مختلف دولت های مختلف به حدود سه هزار کیلومتر رسیده که با انجام این میزان عملیات عمرانی، شاخص راه آسفالته روستایی در استان به 49.5 درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه ارزش فعلی این میزان راه آسفالته حدود 15 هزار میلیارد برآورد شده است، گفت: اکنون نیز اجرای 350 کیلومتر راه روستایی در این استان در قالب 71 طرح در دست انجام است.
رئیس اداره نظارت و ساخت راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: این تعداد طرح با یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار مصوب به اجرا در آمده و پیش بینی می شود در 2 سال آینده به بهره برداری برسد.
محمودی تاکید کرد: پیش بینی می شود با بهره برداری از 350 کیلومتر راه در دست اجرا، شاخص راه آسفالته روستایی این استان به حدود 60 درصد میانگین فعلی کشور برسد.
وی یادآور شد: 71 طرح فعال راه روستایی سطح استان پس از بهره برداری، 163 روستای کردستان را در قالب 16 هزار خانوار با حدود 65 هزار نفر جمعیت از راه مناسب آسفالته بهره مند می کند.
وی گفت: امروزه از راه به عنوان شریان اقتصادی و محور توسعه جامعه یاد می شود و بخش زیادی از تعاملات اقتصای و اجتماعی به این مقوله مهم وابسته است.
به گزارش ایرنا، در 2 سال گذشته حدود 300 کیلومتر راه روستایی آسفالته در این استان احداث شد که با اجرای آن شاخص برخورداری استان از راه آسفالته روستایی حدود چهار درصد رشد داشته است.
استان کردستان دارای هشت هزار کیلومتر راه دسترسی است که یک هزار و 850 کیلومتر از آن راه اصلی بین شهری و 6 هزار و 100 کیلومتر آن نیز راه روستایی است.
هم اکنون یک هزار و 550 کیلومتر از راه های اصلی بین شهری استان کردستان در حال بهره برداری و 300 کیلومتر نیز متروکه است.
همچنین 280 کیلومتر از یک هزار و 550 کیلومتر راه اصلی بین شهری مورد استفاده شامل بزرگراه یا چهارخطه است.
از 6 هزار و 150 کیلومتر راه روستای استان کردستان تاکنون 2 هزار و 960 کیلومتر آسفالته شده و بقیه نیز شوسه و خاکی است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.