محسن بیگلری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به یکی از ویژگی های بودجه 98 که شفافیت است اشاره کرد و افزود: بودجه 98 از شفافیت خوبی برخوردار است ولی با این وجود نیاز است در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس چکش کاری هایی نیز روی آن انجام شود.
وی اظهار داشت: در بودجه به تولید و اشتغال توجه شده و امیدوارم عملی شود چرا که وضعیت بیکاری جوانان در کشور و به تبع استان کردستان نگران کننده است.
نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وعده ایجاد یک میلیون شغل از سوی دولت در لایحه بودجه داده شده که اگر محقق شود حداقل 30 هزار نفر در استان کردستان مشغول بکار می شوند.
وی در ارتباط با دیگر ویژگی بودجه 98 یعنی پایداری در برابر تحریم ها گفت: هر زمان که شاهد افزایش تولید و اشتغال و توجه ویژه به تولید داخلی باشیم می توانیم ادعا کنیم در مقابل تحریم ها پایدار هستیم و با آنها مبارزه می کنیم.
بیگلری با اشاره به اینکه افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان در بودجه 98 با تورم موجود همخوانی ندارد، یادآور شد: به عنوان نمونه گوشت قرمز از کیلویی 400 هزار ریال به 700 هزار ریال افزایش پیدا کرده لذا میزان افزایش حقوق کارکنان جوابگوی هزینه هایشان با توجه به قیمت کالاها در بازار نیست.
وی اضافه کرد: برخی از کارکنان دستگاه ها و کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی با حقوق های یک میلیون تومانی، توان خرید مایحتاج اولیه خود را ندارند که باید در این خصوص تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.
بیگلری با بیان اینکه یارانه افرادی که زیر خط فقر زندگی می کنند باید افزایش پیدا کند، اظهار داشت: افزایش 14 درصدی میزان مستمری، مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی در برنامه ششم توسعه در مجلس مصوب شد ولی این درصد افزایش هم نسبت به تورم جامعه و با توجه به تحریم های پیش آمده، چشمگیر نیست.
وی افزود: می طلبد برای ترمیم حقوق افرادی که زیر خط فقر هستند بطور جدی با همدلی و همفکری دولت و مجلس فکر اساسی و تدبیر ویژه ای اندیشیده شود.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری لایحه بودجه سال 1398 کل کشور را چهارم دی ماه به مجلس تقدیم کرد، این ششمین بودجه ای است که دولت تدبیر و امید به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کند.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.