به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد جولایی روز چهارشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات اسکی کردستان اظهار داشت: امسال همچنین یک دستگاه پیست کوب خریداری و به هیات اسکی اهدا شده است.
وی استان کردستان از جمله شهر بیجار را دارای ظرفیتی بالا در ورزش اسکی دانست و اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان از سال 96 تاکنون 650 میلیون ریال به هیات اسکی استان کمک کرده است.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه بیجار 2 هزار متر ارتفاع از سطح دریا دارد، افزود: 20 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای احداث یک هتل ورزشی در بیجار با ظرفیت 150 تخت در نظر گرفته شده که به زودی پیمانکار آن انتخاب و ساخت آن آغاز می شود.
جولایی یادآور شد: پیست اسکی بیجار چندین سال است که احداث شده اما استفاده از آن با مشکلات زیادی مواجه بود که کارهای مقدماتی برای رفع این مشکلات در حال انجام است.
رئیس هیات اسکی کردستان نیز گفت: در حال حاضر 20 مربی اسکی داریم که هفت نفر آنان فعال هستند ضمن اینکه تعداد داوران و ورزشکاران فعال این رشته به ترتیب هفت و 22 نفر است.
اسماعیل پورجعفری افزود: استعدادیابی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری جشنواره ها، برگزاری اردو برای میزبانی مسابقات استانی، کسب مقام اسکی روی چمن کشوری و برگزاری دوره های بازآموزی از جمله عملکردها و اقدامات هیات در سال های 96 و 97 است.
روسای هیات های اسکی شهرستان های استان هم در سخنانی کمبود منابع مالی، ضعف امکانات و تجهیزات، عدم استاندارد سازی پیست ها، بی توجهی صدا و سیما برای همگانی کردن این ورزش و نبود امکانات رفاهی در پیست ها را از جمله دغدغه های فعالان اسکی استان عنوان و خواستار توجه فدراسیون و تلاش برای رفع این مشکلات شدند.
حدود 100 ورزشکار سازمان یافته در رشته ورزشی اسکی در کردستان مشغول فعالیت هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.