فرزام بیدارپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از 175 بیماری که با علائم شدید تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده بودند، نمونه گیری انجام شد و در نهایت 57 بیمار مبتلا به آنفولانزا بستری شدند.
وی افزود: افراد در معرض خطر مانند بیماران قلبی، ریوی، ‌افراد بالای 60 سال از بیمارانی بودند که در مراکز درمانی بستری شده اند.
بیدارپور با تاکید بر لزوم توجه شهروندان به توصیه‌های بهداشتی یادآور شد: شست و شوی مداوم دست ها باعث قطع زنجیره انتقال عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی از جمله آنفولانزا و سرماخوردگی می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به علائم این بیماری تاکید کرد: علائم ابتلا به آنفولانزا شامل سردرد شدید، افزایش ناگهانی دمای بدن به بیش از 39 دجه، درد عضلانی شدید، ضعف و خستگی طولانی مدت، سرفه دائمی خشک و شدید و اسهال و شکم درد بویژه در کودکان است.
وی گفت: ویروس این آنفولانزا همانند ویروسی است که سال های گذشته هم در فصل سرما گریبانگیر افراد می شد و هیچ تفاوتی با آن ندارد.
بیماری آنفولانزا یک عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری بعد از طی دوره چند روزه تخفیف یافته و بهبودی حاصل می‌شود.
در افراد مبتلا به بیماری های مزمن و نقص ایمنی و در موارد همه‌ گیری، عوارض بیماری شدیدتر و مرگ‌ و میر بیشتری دارد.
آنفولانزا معمولا در فصول سرد سال بخصوص دی ‌ماه و بهمن‌ ماه به دلیل ازدحام بیشتر شیوع و احتمال انتقال آن افزایش می‌ یابد زیرا در زمستان و پاییز مردم تمایل بیشتری دارند که در فضاهای سرپوشیده بمانند، همین مساله عامل تسریع انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر است.
این بیماری بعد از یک دوره نهفته یک تا2 روزه یعنی از زمانی که فرد با شخص مبتلا به آنفولانزا یک تا 2روز در تماس است، ظاهر می‌شود.
دوره بیماری آنفولانزا را 3 تا 5 روز است ولی این دوره در بیماران با قوای جسمی کمتر مانند کودکان و سالمندان ممکن است 7 تا 10 روز نیز طول بکشد.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.