حسین فیروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین دولت در تدوین لایحه بودجه هر سال توجه ویژه تری در راستای شفافیت و انضباط بودجه ای انجام داده اما هنوز با ایده آل و مطلوب فاصله داریم.
وی با اشاره به اینکه داشتن 22 تبصره یکی از ایرادهای گرفته شده به لایحه امسال است، اضافه کرد: ایده و آل مطلوب در این است که بودجه دارای ماده واحده و فارغ از تبصره باشد چون تبصره های زیاد شفافیت را تا حدودی تحت تاثیر قرار می دهد.
فیروزی افزود: البته این مساله مربوط به امسال نبوده و شامل لایحه بودجه سال های گذشته نیز هست اما دولت تدبیر و امید با همکاری مجلس شورای اسلامی در سال های گذشته تلاش های گسترده ای برای ایجاد شفافیت و انضباط بودجه ای انجام داد و توانست با اطلاع رسانی، گام هایی در افزایش آگاهی مردم و تحقق شفافیت در درآمدها و مخارج کشور ایجاد کند.

** لایه بودجه مهمترین کار مشترک قوای مقننه و مجریه است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان گفت: یکی از مهمترین کار ویژه های مشترک دولت و مجلس در فصل زمستان بررسی لایحه بودجه است تا بتوانند در قالب آن مهمترین نیازهای کشور را در قالب یک برنامه ای منسجم بررسی و مهمترین آنها را در لیست هزینه های یکسال آینده اولویت بندی کنند.
وی یادآور شد: این کار طبق روال هر ساله برای سال 1398 نیز انجام شده و لایحه ای توسط دولت تعمیم و تقدیم مجلس شده است.
فیروزی تاکید کرد: 479 هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده کشور است که از محل منابع و درآمدهای کشور تامین و براساس هزینه های اولیت دار اعلام شده از سوی دولت مصرف می شود.
وی اظهار داشت: در این لایحه کل هزینه های جاری دولت حدود 320 هزار میلیارد تومان و 159 هزار میلیارد تومان نیز مربوط به هزینه های عمرانی است.
معاون استاندار کردستان گفت: مصارف هزینه ای در نظر گرفته شده شامل 92 هزار و 200 میلیارد تومان هزینه حقوق کارکنان و 122 هزار میلیارد تومان نیز مربوط به رفاه اجتماعی و مابقی نیز مربوط به سایر موارد است.
وی افزود: افزایش 27 درصدی حقوق کارکنان دولت و افزایش 20 درصدی اعتبارات رفاه اجتماعی نشان از توجه دولت به معیشت مردم در لایحه بودجه سال آینده دارد.
فیروزی یادآور شد: جهت گیری لایحه بودجه 98 نیز کمک به تامین معیشت مردم و رفع فقر بوده و در کلیت برنامه و در اعداد و ارقام کلان این جهت گیری را داشته است.
وی در خصوص منابع درآمدی کشور نیز اضافه کرد: این منابع شامل 140 هزار میلیارد تومان فروش نفت و 153 هزار میلیارد تومان نیز دریافت مالیات است که به تناسب اولویت ها هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری لایحه بودجه سال 1398 کل کشور را چهارم دی ماه به مجلس تقدیم کرد، این ششمین بودجه ای است که دولت تدبیر و امید به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کند.
3034/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.