به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان با 2 دستور کار ستاد اقامه نماز و برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فشارهای موجود، نیاز است در جامعه امیدآفرینی کرده و زمینه مشارکت های مردم برای عبور از مشکلات کنونی را فراهم کنیم.
وی بر برگزاری باشکوه مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان تاکید کرد و افزود: این برنامه ها باید نسبت به سال های گذشته مفصل تر و مردمی تر برگزار شود ضمن اینکه فضای با نشاطی هم برای مردم فراهم کرد.
فرماندار سنندج خواستار مشارکت سمن ها و شوراها برای برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های دهه فجر امسال شد و تاکید کرد: مسئولان و مدیران ادارات باید عملکرد و دستاوردهای انقلاب را در حوزه های مختلف به شیوه ای صحیح به اطلاع مردم برسانند.
زارعی در بخش دیگری از سخنان خود بر حفظ اراضی ملی تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه های مسئول نسبت به حفظ این منابع جدیت بیشتری داشته و در این زمینه برای جلب مشارکت مردم، فرهنگ سازی کنند.
وی با بیان اینکه همه مکلف هستیم از محیط زیست به صورت جدی محافظت کنیم، اضافه کرد: استفاده صحیح از آب، تغییر الگوی کاشت و حفظ خاک و هوای پاک امری ضروری است.
معاون سیاسی فرماندار سنندج هم در سخنانی گفت: مراسم بزرگداشت دهه فجر امسال باید نسبت به سال های قبل تفاوت داشته و با شکوه بهتری برگزار شود.
یحیی نظری افزود: مدیران باید دستاوردهای انقلاب در حوزه های مختلف را به اطلاع مردم برسانند تا همگی از برکات انقلاب اسلامی و تفاوت خدمات آن با نظام طاغوت آگاه شوند.
سرپرست ستاد اقامه نماز کردستان هم با بیان اینکه یکی از شاخص های مسئولان در نظام اسلامی برپایی نماز است، اظهار داشت: مدیران باید مشکلات و موانع سر راه برپایی نماز را رفع کرده و همکاری لازم را در این حوزه داشته باشند.
اکبر عظیمی افزود: از لحاظ برپایی نماز در ادارات و مساجد، نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت بسیار زیادی در جامعه حاصل شده اما هنوز آنگونه که انتظار داریم رضایت بخش نیست.
وی خواستار اهتمام بیشتر مسئولان نسبت به برپایی نماز و دعوت مردم به این فریضه واجب شد و گفت: فرهنگ سازی و دعوت به نماز نه با اجبار به شیوه های مختلف، برگزاری مسابقات حفظ و مفاهیم قرآنی، برگزاری مسابقات نقاشی و الگوسازی از جمله مواردی است که می تواند موجب تشویق اقشار جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان به سمت نماز شود.
به گزارش ایرنا، براساس سرشماری سال ۹۵ شهرستان سنندج دارای ۵۰۱ هزار و ۴۰۲ نفر جمعیت است که ۴۱۴ هزار و ۶۹ نفر آن در شهر و ۸۷ هزار و ۳۳۱ نفر نیز ساکن در روستاها هستند. این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، کلاترزان و سیروان است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.