به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا عصر دوشنبه در آیین تجلیل از مدال آوران اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور اظهار داشت: مسئولان ورزشی استان نیز باید برای توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی تلاش بیشتری داشته باشند.
وی خواستار حضور چهره های شاخص ورزشی و پیشکسوتان استان در مدارس و دانشگاه ها برای استعدادیابی شد و افزود: حضور چهره های شاخص ورزشی به عنوان نماد و الگوی موفق در مدارس باعث تشویق رده های سنی پایه به سمت ورزش می شوند.
مرادنیا تاکید کرد: ورزشکاران سرشناس و برجسته می توانند همچنین الگوهای خوبی برای نوجوانان و نونهالان باشند و آنان را از خطرات آسیب های اجتماعی آگاه کنند.
استاندار کردستان با بیان اینکه با برخی چهره های ملی در استان در بعضی مسایل همفکر نیستیم، یادآور شد: باید همه به عنوان دلسوز جوانان، همکفری و همراهی داشته باشیم چون بدلیل نبود همکاری، نتوانسته ایم آنگونه که شایسته جوانان است، تلاش کرده و گام برداریم.
وی اضافه کرد: نیاز است با همفکری و استفاده از تجربیات و تخصص چهره های شاخص ورزشی در سطح ملی در راستای رشد ورزش استان و شرکت موفق ورزشکاران در بازی های ملی، بین المللی و آسیایی برنامه ریزی کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم در سخنانی به کسب رتبه دهم ورزشکاران این استان در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور اشاره کرد و گفت: این موفقیت با تلاش هیات های ورزشی، ورزشکاران و مربیان بدست آمد.
حامد جولایی خدمات و اعتبارات تخصیص یافته دولت تدبیر و امید به ورزش کردستان را قابل تقدیر خواند و اظهار داشت: از سال 92 تاکنون 140 پروژه ورزشی نیمه تمام به بهره برداری رسیده و تا دهه فجر امسال کار عمرانی 10 پروژه دیگر نیز به اتمام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه استان کردستان از لحاظ پتانسیل ورزشی مشکلی ندارد، افزود: تنها مشکل ورزش این استان ناتوانی شرکت در لیگ های مختلف کشوری بخاطر نبود حامی مالی برای تیم های ورزشی است که در صورت برطرف شدن آن، ورزشکاران این استان در بسیاری از رشته های ورزشی توان حضور را دارند.
به گزارش ایرنا، در این آیین از 60 ورزشکار مدال آور شرکت کننده در اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در کردستان با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر شد.
ورزشکاران کردستانی مدال آور در 13 رشته ورزشی، 20 مدال طلا، 25 نقره و 28 برنز را کسب کردند. این رقابت ها از 30 آبان تا 10 آذر ماه سال جاری در استان های مختلف کشور برگزار شد.
بیش از 60 هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده در کردستان در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.