صالح مفاخری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در مجموع هفت میلیارد و 660 میلیون ریال برای آبرسانی سیار به این روستاها در کردستان اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 210 هزار مترمکعب آب از طریق تانکرهای آبرسانی سیار در روستاهای مواجه با کمبود آب کردستان توزیع شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان با بیان اینکه برای آبرسانی به این روستاها از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم، افزود: در حال حاضر به 94 روستای این استان به صورت سیار آبرسانی می شود.
وی تاکید کرد: برنامه ما این است که از طریق سدها و سامانه های انتقال آب، برای تامین آب شرب دائمی روستاهای دارای کمبود آب اقدام کنیم.
وی کل شبکه آبرسانی روستایی این استان را 2 هزار و 546 کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: امسال تاکنون بیش از 17 کیلومتر از شبکه فرسوده روستایی نیز اصلاح و بهسازی شده است.
به گزارش ایرنا، براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 از کل جمعیت یک میلیون و 603 هزار و 11 نفری کردستان، 468 هزار و 778 نفر در روستاها ساکن هستند.
از یک هزار و 677 روستای استان کردستان نیز یک هزار و هشت روستا معادل 77،07 درصد روستاهای استان از شبکه آبرسانی و آب شرب سالم بهره مند هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.