بهزاد شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به علت بارش برف و نبود علوفه در منطقه عبدالرزاق سقز، یکی از خیران برای وحوش منطقه علوفه تهیه و محیطبانان نیز اقدام به توزیع آن کردند.
وی افزود: با توجه به اینکه علوفه رسانی در دامنه کوه های منطقه عبدالرزاق برای انواع وحوش انجام می شود از سوی محیط زیست مقداری گندم نیز تهیه و نسبت به توزیع آن در ارتفاعات برای پرندگان اقدام می شود.
شریفی تاکید کرد: این خَیر در گذشته نیز این اقدام خداپسندانه را انجام داده و برای چندمین بار است که با این کار خود خدمت بزرگی به حفظ محیط زیست و حیات وحش سقز انجام می دهد.
وی با تقدیر از افرادی که داوطلبانه علوفه جهت تغذیه حیات وحش در اختیار محیط زیست قرار می دهند، یادآور شد: چنانچه افردی قصد انجام این اقدام با ارزش را دارند، می توانند با مراجعه به اداره یا پاسگاه های محیطبانی نسبت به تحویل علوفه اقدام کنند تا با هماهنگی لازم در مناطقی که بنا به نظر کارشناسان نیاز به علوفه دهی دستی است، توزیع شود.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده عبدالرزاق با وسعت 39 هزار هکتار در 40 کیلومتری شهرستان سقز قرار دارد و دارای گونه های با ارزش گیاهی و جانوری است.
به علت بارش های پیاپی برف در مناطق کردستان دسترسی حیات وحش به گونه های گیاهی سخت و دشوار شده که با همت اداره حفاظت محیط زیست و خیران سقزی در فصل زمستان ادامه پیدا می کند.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.