منصور مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های انجام شده در لایحه بودجه 98 قیمت ارز برای کالاهای اساسی 42 هزار ریال تعیین شده و انتظار می رود پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی تلاش دستگاه های اجرایی برای تحقق این اهداف بیشتر شود.
وی افزود: علاوه بر توجه به معیشت مردم و تحقق عدالت اجتماعی، توجه به تقویت شفافیت و انضباط بودجه ای و امور آموزش عالی و فرهنگی و آموزش از دیگر ویژگی های لایحه بودجه 98 است که دولت به آن توجه کرده است.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت برای سایر کالاها و موارد مورد نیاز ارزی، قیمت ارز را 54 هزار و 400 ریال تعیین کرده است، اضافه کرد: در بودجه سال آینده کاهش صادرات نفت را نیز مورد توجه قرار گرفته البته در برنامه بودجه، پایداری در برابر تحریم ها را لحاظ کرده است.
مرادی یادآور شد: علی رغم تمام مشکلات موجود در جامعه که بودجه با شرایط بحرانی تنظیم شده، توجه به اشتغال و ایجاد اشتغال از دیگر موارد مورد توجه دولت در لایحه بودجه است که سعی کرده با اتکا بر پرداخت تسهیلات شغل های جدید در جامعه ایجاد شود.

** بودجه کردستان در لایحه 98 رضایت بخش است
وی با اشاره به اینکه در لایجه بودجه 98 همانند سال 97 به استان کردستان توجه ویژه ای شده است، گفت: البته چون در سال های گذشته به این استان توجه آنچنانی نشده انتظار نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای در قالب اختصاص اعتبارات جهشی برای کردستان در بودجه 98 برآورده نشده است.
مرادی اظهار داشت: باید توجه داشت در بودجه سال 97 که اعتبارات عمرانی کشور بین 30 تا 35 درصد کاهش داشت برخی طرح های استان کردستان از جمله راه آهن همدان - سنندج و جاده سنندج - مریوان بیش از مصوبه خود اعتبار گرفتند.
وی افزود: اعتبارات در نظر گرفته شده برای کردستان یا حداقل در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد در سال 1398 که از مناطقی است که کاهشی ندارد و در برخی از موارد نیز افزایش دارد که این مهم نشان از توجه دولت به مناطق کمتر توسعه یافته است.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری لایحه بودجه سال 1398 کل کشور را چهارم دی ماه به مجلس تقدیم کرد، این ششمین بودجه ای است که دولت تدبیر و امید به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.