به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی حیدری کبیر روز جمعه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهر هورامان تخت اظهار داشت: روحانیون و علمای منطقه در زمان حکومت رژیم گذشته با روشنگری و خنثی کردن نقشه های شوم رژیم تاثیر بسزایی در بیداری اسلامی مردم داشتند.
وی افزود: نقش روحانیون و علمای دینی در وحدت و یکدلی ملت انقلابی ایران برای مبارزه با طاغوت و ظلم و ستم دشمنان بسیار تاثیرگذار بود و نظام اسلامی با رهبری امام (ره) که از مراجع بزرگ بودند، به پیروزی رسید.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ ‌اسلامی غرب کشور تاکید کرد: در این برهه حساس زمانی که دشمنان با افزایش تحریم ها و فشارهای اقتصادی در تلاش هستند ملت ایران را از انقلاب خود دور کنند روشنگری روحانیون و امامان جمعه برای مقابله با این نقشه شوم بسیار حائز اهمیت است.
حجت الاسلام حیدری کبیر یادآور شد: انقلاب اسلامی در سایه وحدت، یکدلی و اتحاد ملت ایران به پیروزی رسید و این اتحاد و همدلی در بین مردم ایجاد نمی شد مگر با روشنگری روحانیون و امامان جمعه لذا امروز وظیفه این قشر برای پاسداری از آرمان ها و ارزش های انقلاب بسیار خطیر و مهم است.
بخشدار هورامان نیز در این مراسم به نقش علما و روحانیون منطقه در تقویت باورهای دینی و آگاهسازی مردم اشاره کرد و گفت: روحانیون و علمای دینی منطقه در حفظ اتحاد و همدلی مردم با نظام و دولت نقش مهمی بر عهده دارند.
صباح محمدی افزود: آنچه که زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد، وحدت و یکدلی بین ملت بود که در این راستا روحانیون و علمای دینی که در بین مردم جایگاه ویژه ای دارند، نقش تعیین کننده ای داشتند.
وی به علاقه مندی مردم منطقه هورامان به ارزش های دینی اشاره کرد و یادآور شد: مردم منطقه از قدیم الایام به عرفان و تصوف علاقمند بوده و پیرو روحانیون و علمای دینی هستند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین معظمی رئیس ستاد ائمه جمعه استان کردستان، مسئولین شهرستانی و مردم منطقه حضور داشتند، از زحمات 14 ساله ملاعلی مقدمی امام جمعه پیشین هورامان تخت قدردانی و با حکم آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان، ملا حامد مردوخی به عنوان امام جمعه جدید هورامان تخت معرفی شد.
بخش هورامان با یک شهر و 10 روستای تابعه و جمعیت 12 هزار نفری از توابع شهرستان سروآباد است، این شهرستان در 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.