به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: انسان از طرف خداوند دستور به حفظ امانات دارد و امانت داری رابطه بین انسان ها و مخلوق و خالق را حفظ می کند.
امام جمعه سنندج با اشاره به آیه 58 سوره نسا در خصوص حفظ امانت افزود: خداوند فرموده است امانت ها را به صاحب آن برسانید و در آن خیانت نکنید.
وی با بیان اینکه امانات در ابعاد مختلف و وسیع است، اضافه کرد: راز، صحبت، مال یا حتی جوانی را که برای آموزش نزد فردی سپرده اند، می تواند اشکالی از امانت باشد که باید آن را حفظ کرده و عمل درست را انجام دهیم.
ماموستا خدایی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه این هفته بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: از رسول اکرم(ص) پرسیدند بهترین انسان ها چه کسی است، ایشان فرمودند کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند و صله رحم را به جا می آورد.
وی با بیان اینکه هر مومنی وقتی کار نادرستی را می بیند باید آن را منع کند و مانع گسترش آن شود، یادآور شد: خداوند به همه اعمال آشکار و پنهان ما آگاه است و اگر عمل خوب انجام دهیم جزای نیکو به آن می دهد.
ماموستا خدایی نمازگزاران را به صبر در شرایط سخت دعوت کرد و گفت: هیچ سختی بدون حکمت نیست و مسلمان باید راضی باشد چرا که طبق فرموده خداوند بعد از هر سختی گشایشی وجود دارد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.